Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Търсенето на ресторанти се увеличава за първи път след кризата
Ресторантският бизнес у нас започва да се отърсва от кризата, която продължава в сектора близо седем години. От началото на настоящата година се наблюдава ръст на търсенето на ресторанти с около 10-15%, което се случва за първи път от 2008 г. насам.
Анализ на онлайн тенденциите показва, че търсенето на ресторанти е намаляло повече от два пъти след началото на кризата у нас. Пикът се случва през декември 2007 година, след което постепенно започва да спада с около 10% на година. През 2013 година то е близо 50% по-слабо и е съсредоточено в най-големите градове – София и Пловдив.
За сравнение във Франция, данните показват голям пик през 2004 година, след което спадът е осезателен, като в следващите 10 години търсенето на заведения намалява с близо 90%. Аналогична е и ситуацията в Испания, където интересът към ресторанти в Барселона е бил най-голям през 2005 година, а към 2014 той е вече 3 пъти по-малък.
Изглежда кризата оказва отражение върху желанието на хората да харчат спестяванията си по ресторанти както у нас, така и в по-добре икономически развитите държави.
Тенденциите показват и доста закономерни промени на търсенето на заведeния в рамките на годината. Месеците, в които има най-голям интерес към ресторантите в България, са ноември - декември и февруари – март. Това е разбираемо, предвид фирмените партита и празниците в тези периоди на годината. Забелязва се, че тенденцията се запазва в последните 10 години.
Анализът е изготвен на база данни от Google Trends и сайта Alakart.bg
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.