Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Формулата на най-страхотните презентации
Едни от най-успешните, завладяващи и ефектни презентации в света се правят по време на глобалната конференция на TED. В нея преподаватели, хора на бизнеса, младежи и експерти представят проникновени идеи, които си заслужава да бъдат чути.
„Наскоро участвах в конференция на TED Global. Беше, както казват ветераните първият ми TED, и докато се тревожех за собствената си реч бях буквално разтърсена от останалите, които чух. Извън някои истински провокативни идеи, които ме осениха оттогава, това бе възможност да наблюдавам някои прекрасни презентации и да размишлявам кое прави речта велика“, коментира в Inc.com Маргарет Хефернан. Нейните наблюдения се свеждат до тезата, че най- страхотните презентации си приличат по следните три характеристики:
1. Историите винаги работят. Хората помнят нещата, които са истински важни. Големият брой таблици, слайдове, цифри може да бъдат важни, но е трудно да се задържат в паметта. Речите, които се запомнят, изграждат връзка между говорещия и аудиторията чрез истории, особено лични. Те са тези, които правят връзката между оратора и публиката по-продължителна.
2. Изображенията са безсмислени, ако не са свръхсилни. „Видях много слайдове и повечето от тях дори не мога да си ги спомня. Но малкото, които помня, ще ги помня вечно. Един от най-добрите бе със снимка на журналиста Андрю Блум, която показва физическата реалност на интернет – куп драйвъри и лежащи кабели на морското дъно. Всеки път, когато някой спомене Облака, знам, че той не е облак и не е в небето, а е жици под краката ни“, разказва Хеферман.
3. Ентусиазмът не е всичко. Някои много нетърпеливи и енергични оратори страдат от това, че съдържанието и посланието им се изпаряват мигове след като са спрели да говорят. Може да изглеждат чудесно на фона на модерните шрифтове в надписите на слайдовете им, но най-важното е това, което казват. Информацията е това, което има най-голямо, истинско значение. Колкото „по-проповедническо“ е доставянето й, толкова по-добре. Смисълът бие стилът всеки път.
Когато правите корпоративни презентации същите правила са в сила. Историите – правилните истории – извличат фактите от абстрактното и ги правят за хората ангажиращи и запомнящи се. Илюстрациите работят само когато казват нещо. Търговецът трябва да изчезне по-бързо отколкото миризмата на продавания от него парфюм. И не на последно място: дори най-мащабните и скъпо струващи като подготовка презентации по съществото си са един хубав разговор.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.