МОН подготвя реформи в начините на оценяване на учениците
Допълнителни анализи, изготвени за България и подкрепа за реформиране на оценяването в образователната ни система бяха договорени по време на среща на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков с Андреас Шлайхер, директор на дирекция „Образование и умения“ и ръководител на Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие /ОИСР/.
Разговорът е по инициатива на Галин Цоков поради продължаващите ниски резултати на българските ученици на международните сравнителни проучвания PISA. “Стартирали сме серия от реформи и целта ни е да поставим основата за цялостна промяна на начина на оценяване на знанията на учениците – от наизустяване на знания към формиране на умения и компетентности “, обясни проф. Цоков.
По думите му PISA е международно изследване, постигнало най-много в процеса на оценка на базисни умения и натрупаният опит би бил важен за реформите, които предстоят. „Притеснени сме и от продължаващите ниски резултати на учениците ни в последните изследвания на PISA през 2018 г. и искаме да поставим основата на истинска промяна, която да ни оттласне от дъното на международната класация“, обясни още българският министър.
България е в ситуация, в която само може да подобрява резултатите си, посочи Андреас Шлайхер. Според него в по-лоша ситуация са държави, които отчитат сериозен спад в данните в международното изследване. България показва устойчивост, която може да се разглежда и като основа за надграждане на резултатите ѝ, обясни още ръководителят на PISA.
Той се ангажира, че неговият екип ще подпомогне българското Министерство на образованието и науката в изготвянето на подобни тестове за училищата в страната, както и с методическа помощ за промяна на модела на преподаване. Срещата между двамата се проведе във Финландия в рамките на форум за преглед на актуалните образователни политики, организиран от ОИСР.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.