Вдигнаха цената за издаване на лична карта от 18 на 30 лева

Вдигнаха цената за издаване на лична карта от 18 на 30 лева

От 1 януари цената на издаването на лична карта се повишава от 18 на 30 лв., като бързата услуга се повишава с 24 лв. и стойността ѝ е 60 лв. Експресната услуга е на цена от 150 лв.

Повишението е заложено в Тарифа №4 за таксите, които се събират в системата на МВР по Закона за държавните такси като промяната бе направена през м.г. Таблицата с новите цени може да бъде видяна на страницата на дирекция „Български документи за самоличност“.

Първата лична карта със срок на валидност 4 години на деца от 14 до 16 годишна възраст е безплатна, като такава вече е и за хората, навършили 70 години.

Според тарифата издаването на паспорт и лична карта на лице с трайно намалена работоспособност или вид и степен на увреждане 50 и над 50 на сто ще струва 3 лв. за обикновена услуга и 6 лв. за бърза. Експресната услуга струва 15 лв. Толкова е цената за издаване на лична карта със срок на валидност 12 месеца на човек, от който е невъзможно снемане на биометрични данни – пръстови отпечатъци, поради временна физическа невъзможност. За паспорт тя е съответно 15 лв. за бърза услуга и 30 лв. - за експресна.

Припомняме, че от юни 2024 г. Дирекция „Български документи за самоличност“ въведе нов образец на българска лична карта. С цел повишаване на сигурността на документа, освен изображението, той ще съдържа електронен носител на информация със записани биометрични данни – два пръстови отпечатъка и снимка. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Над 2000 пощенски станции ще обменят левове в евро безплатно след влизането ни в еврозоната
Концертът на Лейди Гага влезе в Книгата на рекордите на Гинес за посещаемост, изпревари Мадона
Европейската комисия глобява доставчици на храни заради картел
Времето: Слънчево, но следобед над планинските и източните райони ще се заоблачи
Започва националното външно оценяване за четвъртокласниците
На днешната дата, 3 юни. Рождениците днес
Рейвън - шимпанзето, което се превърна в един от най-успешните инвеститори на Уолстрийт
Как компаниите за е-търговия използват уеб данни, за да разбират по-добре клиентите си