Отчитат намаление от 10 до 40% при някои храни за първия месец на кампанията "Достъпно за вас"

Само за първия месец от началото на инициативата „Достъпно за вас“ се наблюдава намаление в цените на част от основните хранителните стоки от поне 10%, а при някои продукти то достига и до 40%. Това отчитат резултатите на кампанията на министерството на икономиката и индустрията на база на сравнение на цените на предлаганите стоки спрямо тези преди стартирането й.
При някои от храните, включени в инициативата, през последната седмица се отчита до 40% по-ниска цена. Такъв е примерът с олиото, ориза и портокалите.
При сиренето и кашкавала, включени в инициативата, намалението стига до 22%.
Сред продуктите на най-добра цена, предлагани от други продуктови групи, са яйцата, бобът, пилешкото и киселото мляко.
Инициативата „Достъпно за вас“ започна точно преди месец, а целта й е да бъдат постигнати най-добри цени за българските потребители на хранителните продукти от първа необходимост, като възможно най-ниската цена не е за сметка на качеството. Тя обхваща около 50 продукта от т.нар. малка потребителска кошница. От тях най-малко 16 стоки в един магазин трябва да са отбелязани с логото на кампанията непрекъснато. Те включват хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, брашно, захар, растителни масла и мазнини, а от началото на декември и риба.
„Достъпно за вас” стартира на 15 ноември с три от национално представените търговски вериги в около 200 магазина в цялата страна. За първия месец вече са се включили 13 партньора, сред които има и регионални вериги магазини от областите Варна, Бургас, Шумен, Търговище, Сливен, Плевен, Пазарджик, София Област и др. Търговските обекти, в които потребителите могат да открият стоките, са вече над 400.
„Министерството продължава разговорите и с други потенциални участници, като целта е кампанията да достигне до всяко кътче от страната“, коментира министърът на икономиката Богдан Богданов. По думите му следващият етап е инициативата да се разрасне, като в нея се включат и други стоки от първа необходимост.
За по-голяма информираност на потребителите продуктите от инициативата с най-добра цена за конкретната седмица са обозначени с логото на „Достъпно за вас“ във всеки един магазин, който е част от кампанията. Намалените продукти са обозначени и в съдържанието на брошурите на търговските вериги и дигиталните им издания. Информация за продуктите може да бъде намерена и на сайта на кампанията, където могат да бъдат открити и партньорите в инициативата. На сайта има и сравнение на потребителската кошница с 16 от най-търсените продукта за седмицата и цената им преди и след стартиране на кампанията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Тръмп иска Китай да увеличи четирикратно покупките на соя от САЩ
Икономика |Проект: Еднодневната винетка ще е валидна 24 часа от началната ѝ дата и час
България |Турция осигури 650 милиона долара за укрепване на Истанбул при земетресения
Икономика |И Австрия обмисля държавна намеса в ценообразуването на храните
Свят |Wikipedia загуби съдебен спор срещу части от новия Закон за онлайн безопасност във Великобритания
Технологии |Мащабна криза: Техеран предупреждава за пълна липса на вода през октомври
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 11 до 17 август
Хороскоп |Кабинетът предлага от догодина линията на бедност да стане 764 лева
Политика |Администрацията на САЩ ще изпрати войска от Националната гвардия срещу бездомни и престъпници във Вашингтон
Свят |Зеленски: Русия се опитва да подведе Вашингтон
Свят |Президентът наложи вето на промените в Закона за държавната собственост
България |Светът на парите: AI създава нови милиардери с невиждано темпо
Технологии |Нови чешки влакове ще заменят старите руски в софийското метро
България |

Коментари
Няма въведени кометари.