Шефът на тол управлението: По-ефективно ще се засича средна скорост на къси участъци

Промени в Закона за движението по пътищата предвиждат камерите на тол системата да започнат да следят автомобилите и за средна скорост. Тестовете започнаха в началото на април. За тях са предвидени 500 преминавания при различни скорости, атмосферни условия и в различни части на денонощието. За всяко преминаване се сравнява реална скорост на автомобила с отчетената от системата по предварително утвърдена методика.
"Информацията от камерата за средна скорост ще стига веднага до интерфейс, свързан с МВР. Оттам нататък обработката на фишове ще бъде по обичайния механизъм - вероятно до няколко дни ще се получава съобщение чрез SMS или чрез платформа за чатове. Глобите за средна скорост няма да се различават от тези към момента. Контролът от началото до края на отсечка не се прилага за по-дълги участъци. Стартирахме два проекта за публичност на информацията. До края на годината ще може да се вижда средното време за преминаване на определена отсечка спрямо средната скорост, която е засечена", обясни в ефира на Нова телевизия директорът на "Националното тол управление" инж. Олег Асенов.
Още 294 камери ще засичат скоростта по пътищата у нас. На всяка отсечка ще има по една двойка камери. Тол системата ще предава данните за средна скорост на полицията автоматично, но все още няма глобени, тъй като периодът на функционирането ѝ в момента е тестови.
"По-ефективно ще бъде засичането на средна скорост на къси участъци - с дължина между 2 и 20 км. Около 80 такива ще бъдат проследени на първия етап и ще ги въвеждаме поетапно. По маршрута София - Кулата могат да бъдат реализирани между 8 и 10 отсечки, при София - Варна може да са дори 12, а от София до Пловдив - 4 или 5. По отсечката от Троян към София има девет камери, които може да участват в засичане на средна скорост. Броят им трябва да се определи така, че да влияе на пътната безопасност", каза инж. Асенов.
Според него най-важното е да се подберат участъците с по-голяма концентрация на пътни произшествия, за да се развие механизъм за контрол с възпираща функция. Системата за засичане на средна скорост работи на база на разпознаване на регистрационни номера и категория на автомобила. Четем данните на влизане и излизане от отсечката, така че няма как да се регистрира нарушение на кола, която не е присъствала на място", коментира инж. Асенов.
По думите му има стандартна процедура по въвеждане на системата в експлоатация. "Най-напред се издава одобрение за употреба на измервателния инструмент. Той ще бъде сертифициран, за да бъдат включени определените отсечки за целта на правоприлагането. Ще има финиш линия на края на отсечката. Тол камерите може да се използват и за засичане на агресивно поведение - чрез функция за каране на малка дистанция", отбеляза шефът на тол управлението.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |Цитат на деня
Цитат на деня |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.