Търсим все повече натурални и функционални храни

Търсим все повече натурални и функционални храни

Светла Лесова е основател и изпълнителен директор на Видас Къмпани. Компания, произвеждаща натурални, честни и автентични напитки под марката VIDAS. Преди това близо 5 години управлява българското дружество на световния лидер в производството на шоколад, бисквити, дъвки и бонбони Mondelez International. В същата компания е била директор "Продажби и Стратегии" за Източна Европа, Близкия Изток и Африка за две години и половина с отговорности в 90 държави.

В продължение на близо десет години тя работи в друг мултинационален производител на потребителски стоки – Procter & Gamble, където първоначално отговаря за марки като Gillette и Braun, а през 2010 г. става и управител на "Проктър и Гембъл България". От 2018 г до края на 2019 г. оглавява като Президент сдружение „Храни и напитки България“. Сдружение, което обединява и представлява интересите на български и чуждестранни производители, дистрибутори и вносители на храни и напитки.

Светла Лесова ще участва в предстоящия на 6 април 5-и годишен форум ,,Отговорни производители“ на „Мениджър“.  Ще се включи в дискусионния трети панел, в който поставяме на фокус потребителите.

- На кои европейски пазари иновативните храни са най-търсени?

- Европейските пазари са сред най-търсещите иновации в храните в глобален аспект. Великобритания, Нидерландия и Германия са държавите, водещи в този сегмент. Но те са и „най-претенциозните“ от гледна точка на регулации, стандарти за качество и изисквания от страна на търговските вериги.

 - Каква е вашата прогноза за разрастване на пазара на иновативни храни идните години в България? 

- България следва световната тенденция в търсенето на иновативни храни и напитки. Българският потребител става все по-осъзнат за това какво консумира, все повече търси здравословни алтернативи и разнообразие. Това е и причината сегментът на натурални и функционални храни (със здравословен ефект – бел.ред.) да е сред най-бързо растящите в последните 2-3 години. Вярвам, че тази тенденция ще се засилва, особено с повишаване на покупателната способност.  

 - Какво означава за Вас да си „отговорен производител“?

- Вярвам, че технологичният напредък в хранително-вкусовата промишленост трябва да се използва единствено и само за добруването на хората и подобряване качеството им на живот. Това е и задачата на производителите на храни и напитки – да предлагат на потребителите истински и чисти продукти, които не им вредят и които ги карат да се чувстват спокойни от избора си да ги консумират. Именно това означава „отговорен производител“ – компания, която работи в условия на прозрачност, честност и безкомпромисност, когато става въпрос за качество на производство.

***

5-и годишен форум ,,Отговорни производители“, организиран от „Мениджър“, ще се състои на 6 април от 9.30 ч. в Интер Експо Център. Събитието е с безплатен достъп, който можете да си осигурите чрез предварителна регистрация тук.

Ексклузивен партньор: Kaufland

С подкрепата на: Nestle, ТандемLirex

Институционални партньори: Българска стопанска камара, Френско-Българска търговска и индустриална камара; Германо-Българска индустриално-търговска камара; сдружение ,,Храни и напитки" , Асоциация на земеделските производители в България

Медийни партньори: bTV , Dir.bg, AGROTV , BNT

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ