Аудиокниги запознават тийнейджърите с класиците ни

Аудиокниги запознават тийнейджърите с класиците ни

За първи път класическите български автори проговарят в mp3 формат. В рамките на проекта Bulgarian Audio Books бяха създадени аудиокниги с най-известните произведения на българската литература. Инициативата цели да стимулира тийнейджърите да четат повече, твърдят организаторите й. Модерен звуков формат и провокативно представяне целят да покажат възможностите пред младежите да се докоснат до шедьоврите на творците ни по един близък, съвременен начин.

Bulgarian Audio Books обединява усилията на актьорите от добричкия театър „Йордан Йовков”, които записват 12 диска с качествена поезия и проза. С общо времетраене 34 часа, артистите пресъздават едни от емблематичните творби на културата ни като „На прощаване”, „Хаджи Димитър”, „Бай Ганьо”, „Мамино детенце”, „Немили-недраги”, „Опълченците на Шипка”, „Градушка”, „Септември”, „Зимни вечери”, „Песента на колелетата”. Първоначално Bulgarian Audio Books има за цел да помогне на българите в чужбина да се докоснат до най-добрите ни класици. Впоследствие проектът разширява своите размери, заемайки се с каузата да припомни на тийнейджърите най-известните ни литературни произведения.

Зад кампанията, инициирана от рекламна агенция Publicis MARC, застават рапърите от Young BB Young, хип-хоп бандата DRS и R.U.C.O. Музикантите приемат предизвикателството да представят аудиокнигите „в крак с времето”. Чрез нестандартен, емоционален и свеж подход претворяват текстовете на Ботев, Гео Милев и Йовков. Модерният прочит на класическите български творби е комбинация от близко до тийнейджърите музикално оформление и колоритни визуализации. Всичко това - под мотото „Яко е да слушаш български произведения”.

Достигайки до езика на субкултурите, в които живеят днешните тийнейджъри, музикантите се опитват по един различен, предизвиканетел начин да събудят интереса на младежите към литературата ни. Аудиокнигите се превръщат в дигитален носител на идеи. Защото преди всичко е важно какво се крие зад идеите и защо те трябва да бъдат разбрани, а не как ще бъдат представени, смятат създателите на проекта. „Начинът е да бъдеш в крак с времето, да си различен и така да накараш младите да познават Ботев, Гео Милев, Йовков или някои от другите ни творци. Великите ни писатели и поети могат да кажат още много и днес”, коментира Виктор Видас, творчески директор на „Публисис АД”.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ