Вече има кой да се бори за правата на пациентите

Вече има кой да се бори за правата на пациентите

Най-после се появи организация, която ще воюва за правата на пациентите. От днес започваработа Информационен център за правата на пациента. Той ще консултира гражданите по конкретни казуси, в които интересите им са били нарушение, ще следи за случаи на отказ или забавяне на лечение, корупция, записване на процедури и лечение, които не са извършени. Центърът ще приема и оплаквания от конкретни болници и лекари. Подадените от гражданите сигнали ще бъдат обработвани от медицински консултанти и юристи. Случаите на нередности ще бъдат насочвани към Агенция „Медицински одит”, Националната здравноосигурителна каса и Министерството на здравеопазването.

Информационният център ще се помещава в централата на Националната Пациентска Организация (НПО). Пациентите ще могат да подават сигнали за нарушения на здравните им права на тел. 0700 10515. Телефонната линия ще бъде отворена между 10 и 17ч. всеки делничен ден, като обаждането ще бъде таксувано колкото един градски разговор.

Сигнали за нарушения на здравните права ще могат да се заявяват и на сайта на НПО – www.npo.bg.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Тази нощ преминаваме към зимно часово време
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Откриха наскоро изчезнала картина на Пабло Пикасо