Вече има кой да се бори за правата на пациентите
Най-после се появи организация, която ще воюва за правата на пациентите. От днес започваработа Информационен център за правата на пациента. Той ще консултира гражданите по конкретни казуси, в които интересите им са били нарушение, ще следи за случаи на отказ или забавяне на лечение, корупция, записване на процедури и лечение, които не са извършени. Центърът ще приема и оплаквания от конкретни болници и лекари. Подадените от гражданите сигнали ще бъдат обработвани от медицински консултанти и юристи. Случаите на нередности ще бъдат насочвани към Агенция „Медицински одит”, Националната здравноосигурителна каса и Министерството на здравеопазването.
Информационният център ще се помещава в централата на Националната Пациентска Организация (НПО). Пациентите ще могат да подават сигнали за нарушения на здравните им права на тел. 0700 10515. Телефонната линия ще бъде отворена между 10 и 17ч. всеки делничен ден, като обаждането ще бъде таксувано колкото един градски разговор.
Сигнали за нарушения на здравните права ще могат да се заявяват и на сайта на НПО – www.npo.bg.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.