Изнесоха данни за натиск над медиите в предизборната кампания

50% от журналистите у нас са били подложени на политически натиск по време на предизборната кампания. Това показват огласени днес данни от проучване на Асоциацията на европейските журналисти, цитирани от БНР.
Според тях върху други 40% е имало икономически натиск, а едва 10% от журналистите у нас декларират, че не е имало никакъв натиск върху тях и върху медията, в която работят.
Експертите от фондацията са наблюдавали общо 7 национални всекидневника през октомври тази година.
Преобладаващо присъствие като отразяване в тези вестници е имал премиерът Бойко Борисов. „Борисов успя до голяма степен да измести смисъла на вота към самия себе си”, каза председателят на фондация „Медийна демокрация“ доц. Орлин Спасов.
Заради езика и аурата на премиера Бойко Борисов и неговото влияние сред хората, анализаторът Тодор Тодоров, който е наблюдавал реакцията на телевизиите в кампанията, допусна, че след политическата си кариера харизматичният министър-председател може да започне собствено ТВ предаване по подобие на това на Юлиан Вучков.
Отношението на пресата към Борисов е устойчиво позитивно. Подобно е отношението към спечелилия поста държавен глава Росен Плевнелиев.
„Отношението към Калфин също е положително, макар далеч не в степента, в която това видяхме при Плевнелиев. Отношението към Кунева е по-скоро негативно “, коментира още Спасов.
При Плевнелиев позитивното отношение е 6 пъти повече от негативното, при Калфин позитивното отношение е 1,7 пъти повече от негативното, но това е ефект по-скоро на платената от БСП кампания, а при Кунева негативното отношение е 1,9 пъти повече от позитивното и тя е превърната в мишена за медиите, обясни Спасов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
ЕК: Повечето кибератаки започват с фишинг
ЕС |Томислав Дончев: Конкурентоспособността идва от знанието
Технологии |Първи сняг на Витоша. Столична община опесъчава пътищата (Снимки)
Общество |Агентите на ФБР: Спирането на работата на правителството застрашава националната сигурност
Свят |Digital age: Техно пробиви и открития
Технологии |Лондон изпадна от Топ 20 на световните пазари за първично публично предлагане
Финанси |Белият дом замрази 26 милиарда долара за щатите, управлявани от Демократическата партия
Политика |Времето: Силен вятър с дъжд, а в планините и от сняг, носи захлаждане
България |Учени за първи път създават ембриони от ДНК на човешка кожа
Наука и Здраве |На днешната дата, 2 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.