Инвестициите в реклама увеличили пазарни дялове у нас

Инвестициите в реклама увеличили пазарни дялове у нас

Смелата рекламна политика на някои компании през миналата година е довела до отлични резултати – те са увеличили пазарните си дялове. Това съобщи управителя на една от най-големите медийни агенции у нас Pierro 97 Иво Цеков по време на 14 форум на Асоциацията на рекламните агенции (АРА), който се провежда в НДК.

Анализът на рекламния експерт се базира на реални данни от независими социологически изследвания. Като пример за разширяване на бизнес територията, вследствие на стабилни и по-големи инвестиции в реклама той посочи Nestle, Fikosota Syntez и L’Oreal. Като цяло, козметичните и хранителните компании, производителите на напитки са увеличили рекламните си бюджети, за сметка на телекомуникациите и фармацевтиката, които бележат спад. През 2009 обаче нетната печалба за целия рекламен пазар до 390 млн. лв., което с 25% по-малко в сравнение с 2008 г., съобщи председателят на Асоциацията Красимир Гергов. Цената на рекламата в медиите е паднала с около 20-35%, цената на услугите на рекламните агенции е надолу с около 40%. А прогнозата за 2010 година е рекламният пазар да спадне с около 7-10%, но е възможно и да се запази на нивото от 2009 г., обобщи той. Според Иво Цеков, не се наблюдава тенденция за преразпределение на бюджетите в различните медии. При телевизията има лек спад, но запазва силните си позиции, като повече от 60% от инвестициите на рекламодателите се насочват към нея, коментира той. Още в началото на 2009 г., телевизиите са реагирали гъвкаво и са намалили рекламните си тарифи, средно с 30%, което в нето се равнява на 28% по-малко рекламни приходи. 90% от рекламните бюджети за телевизия са отишли в Канал 1, bTV, Нова телевизия и TV2. За разлика от тях, печатните медии са повишили тарифите си с 5%. При списанията и радиата това увеличение дори е с 10%. Външната реклама върви надолу, като спадът в бюджетите е минус 32%. Управителят на Pierro 97 обърна внимание и върху това, че не се е сбъднал очакваният бум на реклама в интернет.

Ако през 2008 г. онлайн рекламата е имала 76% ръст на брутните обеми спрямо 2007, то през 2009г. той е бил само 4% спрямо 2008. А прогнозите бяха за ръст между 20 и 40%, припомни Цеков. Истината е, че рекламният пазар е най-силно засегнатият бранш от кризата след строителството, недвижимите имоти и автомобилната индустрия, обощиха и Цеков и Гергов.

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

София без автобуси, трамваи и тролеи: протестът на градския транспорт продължава, мобилизират автобуси за матурите
Васил Терзиев: Нямам повод да си говоря с хора, които държат за заложници цял един град
Разследват бившия шеф на ФБР за заплаха за убийство на Тръмп заради снимка с мидички 
Украйна: След мирните преговори Русия извърши най-голямата атака с дронове от началото на войната
"Суис" отменя 1400 полета за лятото заради липса на пилоти
Папа Лъв призовава за единство на разделената Църква, но обещава да не бъде „автократ"
Терзиев призова просветното министерство за общ план за превоз на зрелостниците до матурите 
Звукът влияе директно върху клетките в човешкото тяло