Над 50% от българите без никакъв духовен живот през последната година

Над 50% от българите или всеки втори не е прочел нито една книга през последните 12 месеца. Трагичните за духовния живот на нацията данни са отизследването "София - град на творческа икономика", представени днес на заседанието на комисията по култура в парламента от Диана Андреева - директор на Обсерваторията по икономика на културата.
Според резултатите за книги българинът харчи средно по 12 лв. на година. За София сумата е 18 лв. Това означава, че средно се пада по една книга на годишна база на домакинство, коментира Андреева.
Средно по 4 лв. на година пък харчи българинът за кино като отново за София разходът е по-виско - 12 лв. годишно. Според изследването 74% от българите не са ходили на кино през последните 12 месеца
За радио и телевизия разходите са средно 90 лв. за страната и 108 лв. за София. За вестници и списания - 21 лв. годишно за провинцията и 37 лв. за столицата.
Над две трети от българите, по-точно 67,7% не са посещавали театър, опера или друг вид сценично изкуство през последните 12 месеца. При културните забележителности процентът на лишилите се от общуване с тях е 71 на сто.
В същото време не е за пренебрегване факта, че изкуствата, културни и творчески индустрии, културно наследство и културен туризъм имат по-голяма икономическа стойност от сектори като добивна промишленост, производство на текстил и т.н., подчерта при представянето на данните Диана Андреева.
Те заемат 8. място от общо 36 сектора по добавена стойност в икономиката на България, отбеляза още тя.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европейските борси се оцветиха в червено след предупреждение ASML, че митата на САЩ влошават перспективите*
Финанси |Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |PwC спира работа в повече от дузина държави
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.