Потребителите все по-песимистични за икономическата ситуация у нас
Българските потребители са все по-песимистични за развитието на общата икономическа ситуация в страната, както през последните дванадесет месеца, така и в очакванията си за следващата година.
През октомври 2011 г. общият показател на доверие на потребителите намалява с 3 пункта спрямо равнището си от преди три месеца. Понижението се дължи на намаленото доверие както сред населението в градовете, така и сред това в селата - съответно с 3,5 и 1,7 пункта. Това показват данни на Националния статистически институт (НСИ).
Потребителите, живеещи в градовете, считат, че финансовото състояние на техните домакинства понастоящем е относително по-добро в сравнение с три месеца по-рано, докато сред населението в селата оценките са по-резервирани. В очакванията за следващите дванадесет месеца обаче като цяло песимизмът се засилва.
По-неблагоприятни в сравнение с юли са и оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца - балансовият показател се покачва с 3,1 пункта. Инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца песимизмът също се увеличава. Очакванията се изместват към по-негативните оценки като балансовият показател се повишава със 7,5 пункта.
Потребителите продължават да регистрират отрицателната си нагласа и по отношение на извършването на разходи за подобрения в дома, закупуването или построяването на жилище и покупка на кола през следващите дванадесет месеца.
На възможностите да бъде стимулирано потреблението у нас е посветена предстоящата кръгла маса "Факторът потребелние", която ще се проведе на 7 ноември в столичния хотел "Рейнбоу плаза". Организатор на събитието е списание "Мениджър".
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.