Прокобата над президентския Ту-154М

Прокобата над президентския Ту-154М

Няколко инцидента са станали в последните години със самолета на полския президент Лех Качински Ту-154М, който се разби днес край Смоленск, предаде ИТАР-ТАСС. Най-сериозният от тях е бил през 2008 г., когато се наложило машината да бъде задържана в продължение на две денонощия в монголската столица Улан Батор заради повреда в кормилния механизъм.

Скоро след това самолетът, с Качински на борда, попаднал в крайно опасна турбулентна зона и избегнал най-лошото само благодарение на майсторството на екипажа.

Полският президенски самолет е бил в експлоатация от близо 20 години, съобщава още ИТАР-ТАСС. Машината е произведена в бившия Съветския съюз на 29 юни 1990 г. и е използвана последователно от президентите Войчех Ярузелски, Лех Валенса и Александър Квашневски.

Няколко пъти досега полското правителство разгледа въпроса за закупуване на нови самолети за правителствения авиоотряд. Днес се появиха съобщения, че самият Качински се е отнасял със симпатия към стария си самолет и съветвал да не се бърза с придобиването на негови заместници. Самолетът е бил ремонтиран неотдавна.

От същия модел е и самолетът, с който доскоро летеше и българският държавен глава при официални визити по света. С него също имаше няколко инцидента в последните години, последният от които на 30 януари 2008 г., когато се наложи машината с президента Първанов на борда и представителна делегация да кацне аварийно на Азорските острови.

Злополучният Ту-154 М вече е предложен на търг от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, след като правителственият Airbus влезе в редовна експлоатация. В момента президентът, премиерът и председателят на Народното събрание у нас летят с наетия от BH air Airbus А 319.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ