Проучване: Интернет е втората водеща медия за българите, след телевизията
Българите прекарват 16 часа седмично в интернет. Това превръща мрежата във втората най–популярна медия след телевизията у нас (23,2 часа седмично). Радиото (11,7 часа), вестниците (4,1 часа) и списанията (3,7 часа) изостават далеч назад. В европейски мащаб, интернет потреблението на седмична база е 14,8 часа, повече от час по-малко спрямо България. Това показват резултатите за България от Mediascope Европа - най-голямото общоевропейско проучване за медийно потребление с повече от 50 хил. респондента.
Изследването е поръчано от Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България). То е общоевропейско и е от полза за рекламната индустрия, като основен източник на информация за медийното потребление в европейски мащаб.
Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии – от радио и ТВ, през преса и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. За България онлайн проучването е изпълнено от Global Park/ GMI при 1000 респондента, а омнибус изследването офлайн е извършено от TNS с 500 респондента.
Също както и на останалите пазари, споделеното медийно потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия е тази от 16 до 24 години – 48%.
Влиянието на интернет в България е силно. 51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че интернет им помага да управляват здравето си.
„За първи път в историята на дигиталния бизнес в България, българските рекламодатели и маркетолозите имат възможността да използват резултатите от независимо европейско изследване на тенденците за промяната в потреблението на медиите, еволюцията на консумацията на съдържание от телевизия и интернет, онлайн активности, пенетрация на мобилни и смартфони, мобилна активност, електронна търговия, взаимодействието между дигиталните потребители и брандинга в интернет, което да ги подпомогне при създаването на техните успешни стратегии за развитие на бизнеса и марките. За първи път имаме сравнителни данни (бенчмарк) за България спрямо европейските пазари“, коментира Жанет Найденова, председател на IAB България.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.