Проучване: Интернет е втората водеща медия за българите, след телевизията

Проучване: Интернет е втората водеща медия за българите, след телевизията

Българите прекарват 16 часа седмично в интернет. Това превръща мрежата във втората най–популярна медия след телевизията у нас (23,2 часа седмично). Радиото (11,7 часа), вестниците (4,1 часа) и списанията (3,7 часа) изостават далеч назад. В европейски мащаб, интернет потреблението на седмична база е 14,8 часа, повече от час по-малко спрямо България. Това показват резултатите за България от Mediascope Европа - най-голямото общоевропейско проучване за медийно потребление с повече от 50 хил. респондента.

Изследването е поръчано от Интерактив Адвъртайзинг Бюро България (IAB България). То е общоевропейско и е от полза за рекламната индустрия, като основен източник на информация за медийното потребление в европейски мащаб.

Проучването покрива целия спектър на използването на различни медии – от радио и ТВ, през преса и списания, до интернет, включително чрез компютри, мобилни устройства, таблети и конзоли. За България онлайн проучването е изпълнено от Global Park/ GMI при 1000 респондента, а омнибус изследването офлайн е извършено от TNS с 500 респондента.

Също както и на останалите пазари, споделеното медийно потребление е основна характеристика за използването на медиите. В България 36% от мъжете и 38% от жените използват интернет докато гледат телевизия. Възрастовата група, която прекарва най-голям процент от времето си в интернет, докато гледа телевизия е тази от 16 до 24 години – 48%.

Влиянието на интернет в България е силно. 51% от интернет потребителите в национален мащаб споделят, че интернет им помага да избират по-добрите продукти и услуги, докато за 72% интернет е начин да поддържат връзка с приятели и роднини. Интересен факт за България е, че 37% от потребителите споделят, че интернет им помага да управляват здравето си.

 „За първи път в историята на дигиталния бизнес в България, българските рекламодатели и маркетолозите имат възможността да използват резултатите от независимо европейско изследване на тенденците за промяната в потреблението на медиите, еволюцията на консумацията на съдържание от телевизия и интернет, онлайн активности, пенетрация на мобилни и смартфони, мобилна активност, електронна търговия, взаимодействието между дигиталните потребители и брандинга в интернет, което да ги подпомогне при създаването на техните успешни стратегии за развитие на бизнеса и марките. За първи път имаме сравнителни данни (бенчмарк) за България спрямо европейските пазари“, коментира Жанет Найденова, председател на IAB България.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Прашутистът, който скочи от стратосферата, загина при полет с парапланер
Словакия ще спре да блокира одобрението на 18-ия пакет от санкции на ЕС срещу Русия
NATO се готви за едновременен конфликт с Русия и Китай през следващите две години
На днешната дата, 18 юли. 188 години от рождението на Васил Левски
Спряха шести блок на АЕЦ "Козлодуй" за планиран ремонт
Тръмп нареди на правосъдното министерство да предостави още документи по случая с Епстийн
Бившата номер едно в световния тенис Мария Шарапова продава къщата си в САЩ за 25 милиона долара
Пантерата се завърна: Забелязана е отново край Шумен