Финансовият надзор гарантира: Застрахователите имат достатъчно ресурс да изплатят щетите в София
Всички застрахователни компании са в пълна готовност да обслужват клиентите си, заяви зам.-председателя на Комисията за финансов надзор (КФН) Ралица Агайн.
Застрахователите ще работят с удължено работно време и в почивните дни, удължени срокове за подаване на претенции и облекчени процедури.
„Всички застрахователи са удължили сроковете за предявяване на претенции, най-краткия срок от застрахователи е 10 календарни дни, като повечето застрахователи са посочили по-дълъг срок от порядъка на 30 дни”, каза още Агайн, цитирана от „Фокус”.
Тя гарантира, че всички застрахователи разполагат с необходимия финансов ресурс да изплатят щетите.
Ралица Агайн допълни, че някои от застрахователите са улеснили своите клиенти, като са предоставили възможност пострадалите в следствие на бурята от вчера да изпращат сами снимки на нанесените щети, отворени са офиси на компании и извън столицата.
Ето и по-подробна информация как ще работят отделните дружества:
Центровете за обработка на щети на ДЗИ в София ще бъдат с удължено работно време до 19.30 часа до 11.07.2014. Адреси: ЛЦ София – кв. Военна рампа, ул. „Константин Преславски” №1. Телефон - 02/ 902 72 57; Драгалевци (автосервизен комплекс „Мотоексперт”), София, кв. „Драгалевци”, ул. „Черни връх” № 179 Б. Телефон 02/ 902 72 80 и 02/ 902 72 83; Дружба, София, ул. „Илия Бешков” №2 (сервиз „Дару Кар”). Телефон - 02/ 902 72 75 и 02/ 902 72 76; Въвежда се извънредно работно време в пунктовете за завеждане на автомобилни щети в София на 12 и 13.07.2014 – събота и неделя – от 08.30 до 16.00 часа. Щети по имуществено застраховане се завеждат в ЦУ на ДЗИ „Общо застраховане“ ЕАД, на адрес: София, ул.Бенковски №3; Удължава се срокът за деклариране на застрахователни претенции – от предвидените 5 (пет) – на 25 (двадесет и пет) дни.
До края на седмицата офисите на ЗАД "ВИКТОРИЯ" на бул. "Тодор Александров" 183 и ул. "Искър" 71 ще работят с удължено работно време за завеждане на щети - от 9 до 20 часа. Клиентите, които нямат възможност да посетят офис на дружеството, могат да заявят щетите на телефон 0700 19 577.
Ликвидационният център на ОЗК-Застраховане АД в София ще работи през следващите 7 дни (включително събота и неделя) с работно време от 8,00 до 19,00 часа. Срокът за уведомяване за получените щети е 7 дни.
Ликвидационния център на ХДИ Застраховане ще работи до 11 юли с удължено работно време до 18,45 ч., облекчена процедура за завеждане и ускорено приключване и отстраняване на щетите.
Лев Инс също обяви удължаване на работното време за заяваване на щети през следващите дни, включително в събота и неделя. При желание на клиента обезщетения ще могат да се изплащат и по експертна оценка по метода „Бърза писта” в рамките на деня, в който е заведена щетата. На територията на София претенции ще могат да се завеждат на следните адреси: Бул. „Черни връх” 51Д – Централно управление ЛЕВ ИНС; Бул. „ Цар Борис ІІІ” 136В – Софийски корпоративен център ЛЕВ ИНС;Бул. „Ал.Малинов”, Бизнес Парк София, ж.к. „Младост”4 – Сервиз АЛТОМАКС.
ЗАД Армеец информира, че центровете за регистрация на щети ще приемат заявления с удължено работно време. Увеличава се срокът за подаване на заявления от 7 на 15 работни дни. Необходимо е да се представи документ за собственост на увреденото имущество (за пострадалите автомобили – регистрационен талон) .Допълнителна информация и съдействие клиентите на дружеството могат да получат от денонощният контактен център на телефон 0700 1 39 39 или в следните центрове за регистрация на щети в София: ул. „Жолио Кюри“ № 20, бул. „Сливница“ № 425, ул. „Бяло поле“ № 8Д. Щети, нанесени в София, в рамките на горепосочения срок, могат да бъдат регистрират и в ликвидационните центрове в страната – Пловдив, Варна, Бургас, Велико Търново, Стара Загора, Перник, Благоевград, Казанлък, Плевен, Хасково, Габрово и Ловеч
Срокът за завеждане на щети се удължава и при "Алианц". Вместо стандартните 7 дни застраховалите колите си в компанията ще могат да предявят молбата си до 30 дни след градушката.
До 20:00 ч. в следващите дни ще работят и офисите на "Булстрад”. Освен това клиентите на дружеството с пострадало от градушката имущество няма да са задължени да заведат щетата до 3 дни, а до края на месеца. Отпада и задължението щетите първо да се регистрират по телефона в контактния център на застрахователя.
Клиентите на "Бул Инс" пък ще могат да разчитат и на т.нар. бърза писта за изплащане на щети в рамките на няколко дни. При завеждането им от компанията ще изискват само застрахователната полица без допълнителни документи от КАТ, от центровете по метеорология или други институции.
Собствениците на автомобили, чиито годишни винетни стикери са били унищожени или увредени, след счупване на предното стъкло от градушката могат да си издадат дубликат на лепенката, припомниха от Агенция "Пътна инфраструктура". Редът за това е уреден в чл. 10а, ал. 5 от Закона за пътищата.
Според него, собственикът или ползвателят на пътното превозно средство получава стикера, след представяне в съответното областно пътно управление на заявление, към което се прилагат следните документи: - копие от документа за собственост или ползване на пътното превозно средство (в т.ч. свидетелство за регистрация на автомобила); - актът за констатиране на счупването - втората част на годишния винетен стикер; - частта, която е била залепена на счупеното стъкло. Заявлението за издаване на дубликат може да се изтегли от интернет страницата на АПИ.
Добре е да се знае, че на повече места за смяна на автомобилни стъкла имат начини за отлепяне на винетка от старото стъкло и прехвърлянето и на новото. Това се прави и с лепенките за технически преглед, както и със стикерите за Гражданска отговорност.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.