YouTube се кани да пусне платена тв услуга

YouTube с готви да скочи в телевизията, но не със собствена телевизия. Видео платформата планира да разпространява американски кабелни тв мрежи. По данни на Блумбърг филиалът на Алфабет преговаря с големите тв групи. Интернет потребителите ще могат да се абонират и да получат достъп до платените канали чрез апликация на YouTube, достъпна за всякакви екрани.
YouTube ще е технически готов да разпространява телевизии от догодина. Работното име на проекта е YouTube Unplugged. Компанията е започнала преговори c NBC Universal, Viacom ou CBS. За да бъде възможно най-атрактивна офертата, YouTube иска абонаментът да не надхвърля 35 долара месечно. Тв каналите обаче настояват интернет операторът да плаща по-скъпо от кабелните доставчици за правото на разпространение. А това прави трудно формирането на ниска цена за потребителите.
Засега YouTube Unplugged ще е насочено основно към американските зрители, които плащат около стотина долара месечно за кабелни телевизии. Офертите за кабелна телевизия включват няколко стотин канала. В същото време домакинствата гледат не повече от няколко десетки канала. Благодарение на
Netflix, Hulu или Amazon, които предлагат абонаменти под 10 долара на месец и без прекъсвания за реклами, изкушението за зрителите да се откажат от кабелните оператори е голямо. Този феномен, наречен „cut cording“, разклати борсовите цени на големите американски мрежи през последните месеци.
За да задържат зрителите си, тв мрежите започнаха да предлагат пакети от по-малко на брой и по-малко популярни канали или тематични канали на по-ниска цена.
Alphabet не е единствената сред гигантите от Силиконовата долина, която се интересува от ограничените пакети програми. Миналата седмица „Уолстрийт джърнъл“ съобщи, чче Hulu, която принадлежи на Disney et 21st Century Fox, подготвя подобна оферта. Засега Apple се отказва от своя проект в тази област след неуспешни преговори с тв мрежите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
МААЕ: Няма непосредствена опасност за Запорожката АЕЦ
Свят |МРРБ към Терзиев: За трите забавени проекта са констатирани нередности в документите
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |От днес терминалът в Александруполис работи на 75% от капацитета си
Енергетика |Компанията на Уорън Бъфет купува за 10 млрд. долара нефтения бизнес на Occidental Petroleum
Компании |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |Обратно изтичане на мозъци: 85 известни учени от САЩ са се преместили на работа в Китай от 2024 г.
Свят |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |Федералното правителството на САЩ спря работа
Политика |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.