Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Цените на петрола се повишиха на фона на по-слабия долар

Цените на петрола се повишиха в ранната търговия сряда, подкрепени от по-слабия долар, макар че нарастващите страхове от икономическо забавяне на САЩ и въздействието на митата върху глобалния икономически растеж ограничиха печалбите, пише Ройтерс.
Към 09:00 часа българско време сортът Брент поскъпна с 0,12 долара, или 0,17%, до 69,68 долара за барел. Цената на американския лек суров петрол WTI се повиши с 0,12 долара, или 0,18% до 66,37 долара за барел.
Въпреки влошаващите се икономически перспективи, петролът се задържа стабилно в положителна позиция, каза Даниел Хайнс, старши стратег по суровините в ANZ. „Това е знак, че в краткосрочен план търсенето на суров петрол остава силно“, добави той.
Доларовият индекс, който падна с 0,5% до нови дъна от 2025 г. във вторник, подкрепи цените на петрола, като направи суровия петрол по-евтин за купувачите, притежаващи други валути.
„Отслабването на долара противодейства на мечите тенденции на глобалното икономическо забавяне, въпреки че това изглежда краткотрайно“, каза Приянка Сачдева, старши пазарен анализатор във Phillip Nova.
Цените на акциите в САЩ, които също оказват влияние върху пазара на петрол, отново поевтиняха във вторник, добавяйки към най-големите разпродажби от месеци, тъй като инвеститорите се тревожат заради повишените мита върху вноса и влошаващите се потребителски настроения.
„Общото настроение остава крехко въпреки лекия скок в днешната сесия“, коментира Йеп Джун Рон, пазарен стратег в IG.
„Засега настроенията на петролния пазар вероятно ще останат сдържани, тъй като все още няма яснота по отношение на развитието на митата, както и поради постоянните опасения относно рисковете за растеж в САЩ“, добави Йеп.
Протекционистката политика на президента на САЩ Доналд Тръмп разтърси световните пазари. Той наложи, а малко след това отложи мита за основните доставчици на петрол Канада и Мексико, като същевременно повиши митата за Китай, което предизвика ответни мерки.
През уикенда Тръмп каза, че е вероятно да настъпи „период на преход“ за икономиката на САЩ и отказа да изключи рецесия в страната.
Що се отнася до доставките, производството на суров петрол в САЩ е напът да постави по-голям рекорд тази година от предишните оценки – средно 13,61 милиона барела на ден, съобщиха от Администрацията за енергийна информация на САЩ във вторник.
Инвеститорите очакват данните за инфлацията в САЩ в сряда за улики относно посоката, в която Федералният резерв ще насочи лихвените проценти.
Те също така внимателно следят плановете на ОПЕК+. Групата производители обяви планове за увеличаване на производството през април.
На пазара се отразиха и данните на Американския петролен институт, според които запасите от суров петрол в САЩ са нараснали с 4,2 милиона барела през седмицата, приключила на 7 март.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Лекари имплантираха най-малкото изкуствено сърце в света на 7-годишно дете
Наука и Здраве |Алтернативни инвестиции: Как работи пиратската борса в Сомалия?
Любопитно |Украйна удължи с още три месеца военното положение и мобилизацията
Свят |Бизнес перспективи: Ядрените планове на Европа остават на заден план заради скок при зелената енергия
Енергетика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.