Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Летище София прави крачка напред в използването на устойчиво авиационно гориво
![Летище София прави крачка напред в използването на устойчиво авиационно гориво](/media/271/sofia-th-12699733264-800x528~3.l.webp)
Летище София започна 2025 г. с още една крачка към устойчивата авиация, като през януари бяха заредени 11 369,62 тона авиационно гориво Jet A1, смесено с 2% устойчиво авиационно гориво (Sustainable Aviation Fuel, SAF). Заредени с него са 1894 самолета, което e около 75% от всички излетели полети от София за месеца. За това съобщи пресцентърът на аеропорта.
„Летище София се утвърждава като лидер в Европа по отношение на използването на устойчиво гориво. Успешната сертификация на горивната ни база, зареждането със SAF и в резултат очакваните да бъдат спестени стотици тонове въглеродни емисии са ясни доказателства за нашия ангажимент към по-екологична авиация. Това е още една важна крачка към устойчивото бъдеще на въздушния транспорт в България и Европа“, каза Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на СОФ Кънкет – оператор на Летище София.
В края на миналата година успешно завърши сертификационният одит на резервоарите на Летище София за съхранение и търговия с устойчиво авиационно гориво. СОФ Кънект започна да предлага зареждане със SAF от началото на 2025 г. и само за месец са спестени над 600 килограма въглеродни емисии, като така столичното летище затвърждава ангажимента си към по-зелено бъдеще и намаляване на въглеродния отпечатък в авиацията.
От 1 януари 2025 г. в Европейския съюз влязоха в сила нови правила, според които доставчиците на авиационно гориво трябва да осигуряват минимум 2% устойчиво авиационно гориво от общото количество гориво, доставяно на летищата. Този дял трябва да нарасне до 70% до 2050 г. Устойчивите авиационни горива включват синтетични, високотехнологични и биогорива, както и рециклирани въглеводородни горива. Целта е намаляване на емисиите на парникови газове и постигане на климатична неутралност в авиацията до 2050 г. Инициативата е част от усилията на ЕС за декарбонизация на транспорта и част от целите за намаляване на емисиите с 55% до 2030 г.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.