Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Петролът поскъпна на фона на данните за запасите в САЩ

Цените на петрола се повишиха в ранната търговия в сряда, след като паднаха с повече от 2% предходната сесия, тъй като новините за спад на запасите от суров петрол и горива в САЩ пренасочиха вниманието на инвеститорите към по-силното търсене в най-големия потребител на петрол в света, пише Ройтерс.
Към 8:55 часа българско време днес сортът Брент поскъпна с 0,59 долара, или 0,73%, до 81,36 долара за барел. Цената на американския лек суров петрол WTI се повиши с 0,67 долара, или 0,87%, до 77,74 долара за барел.
Запасите от суров петрол в САЩ са се свили с около 6,1 милиона барела през седмицата, приключила на 21 април, според пазарни източници, цитиращи данни на Американския петролен институт (API). Анализаторите очакваха запасите от суров петрол да намалеят с около 1,5 млн. барела.
Запасите от бензин са намалели с 1,9 милиона барела миналата седмица, докато запасите от дестилат са се увеличили с 1,7 милиона барела, съобщиха източниците. Официалните данни за запасите от правителството на САЩ трябва да бъдат публикувани по-късно днес.
Цените на петрола паднаха с повече от 2% във вторник, връщайки се до почти същото ниво, на което бяха преди Организацията на страните износителки на петрол (ОПЕК) и водените от Русия нейни съюзници, известни заедно като ОПЕК+, да обявят допълнително намаляване на добива в началото на април.
„Възходящият импулс, донесен от съкращаването на добива на ОПЕК, се изчерпва и руският износ на петрол не показа видим спад, оставяйки предлагането без допълнителна подкрепа“, каза Сонг Янг, анализатор от China Galaxy Futures.
Въпреки че данните от API тласнаха пазара нагоре в сряда, продължаващите икономически опасения и очакванията за по-нататъшни повишения на лихвените проценти, които биха могли да ограничат растежа на търсенето на горива, противодействат на признаците за подобряване на краткосрочните печалби от потреблението.
Потребителското доверие в САЩ спадна до деветмесечно дъно през април, тъй като притесненията за бъдещето се увеличиха, което допълнително засили риска икономиката да изпадне в рецесия тази година.
„Данните разкриха по-рязко от очакваното забавяне на доверието на потребителите, което е поредната негативна изненада от началото на април и сочи към по-неблагоприятни икономически перспективи“, каза пазареният анализатор в IG Йеп Джун Рон.
Инвеститорите също така изразиха загриженост, че потенциалните нови повишения на лихвените проценти от борещите се с инфлацията централни банки могат да забавят икономическия растеж и да намалят търсенето на енергия в Съединените щати, Великобритания и Европейския съюз.
Федералният резерв на САЩ, Английската централна банка и Европейската централна банка се очаква да повишат лихвите на предстоящите си срещи. Фед заседава на 2-3 май.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
"The Times": Беларуските и руските служби за сигурност готвят "превантивни" мерки срещу НАТО
Свят |ЕК призова държавите от ЕС и кандидатите за присъединяване да не участват в парада в Москва
Свят |Китайски автомобилен гигант влиза на румънския пазар
Автомобили |Русия е предложила на САЩ да купи самолети на Boeing със замразени активи
Бизнес |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |Балкански еднорози - колко са стартъпите с оценка от над $1 млрд. в региона?
Компании |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.