Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Петролът поскъпна на фона на съкращенията на добива от Саудитска Арабия

Цените на петрола се повишиха в ранната търговия в понеделник, след като най-големият световен износител Саудитска Арабия обеща да намали производството с още 1 млн. барела на ден от юли, противодействайки се на макроикономическите ветрове, които потиснаха цените.
Към 09:00 часа българско време днес сортът Брент поскъпна с 0,99 долара, или 1,30%, до 77,12 долара за барел. Цената на американския лек суров петрол WTI се повиши с 1,01 долара, или 1,41%, до 72,75 долара за барел.
Двата бенчмарка отчетоха ръст от повече от 2% в петък, след като саудитското министерство на енергетиката заяви, че производството на кралството ще спадне до 9 млн. барела на ден през юли в сравнение с около 10 милиона барела на ден през май. Това е най-голямото съкращение на добива на Саудитска Арабия от години.
Доброволното понижаване на производството, обещано от Саудитска Арабия в неделя, е в допълнение към по-широко споразумение на Организацията на страните износителки на петрол и техните съюзници, включително Русия, за ограничаване на доставките до 2024 г., докато групата се стреми да повиши по-ниските цени на петрола.
Групата, известна като ОПЕК+, изпомпва около 40% от световния суров петрол и в момента поддържа съкращения от 3,66 милиона барела на ден, което възлиза на 3,6% от глобалното търсене.
„Саудитска Арабия остава по-настоятелна от повечето други членове по отношение на осигуряването на цени на петрола над 80 долара за барел, което е от съществено значение за балансиране на собствения й фискален бюджет за годината“, каза Сувро Саркар, ръководител на екипа на енергийния сектор в DBS Bank.
Консултантската компания Rystad Energy каза, че допълнителното намаление на добива от Саудитска Арабия вероятно ще задълбочи пазарния дефицит до повече от 3 милиона барела на ден през юли, което може да тласне цените нагоре през следващите седмици.
Анализаторите на Goldman Sachs казаха, че срещата е била „умерено възходяща“ за петролните пазари и може да повиши цените на Брент през декември 2023 г. с 1 до 6 долара за барел в зависимост от това колко дълго Саудитска Арабия поддържа добива на 9 милиона барела на ден през следващите шест месеца.
Много от намаленията на ОПЕК+ обаче няма да имат реално въздействие, тъй като по-ниските производствени цели за Русия, Нигерия и Ангола ги привеждат в съответствие с техните действителни производствени нива.
„Това е най-вече намаление на хартия, тъй като просто изравнява реалностите на продължаващите по-ниски нива на производство в сравнение със съществуващите цели в някои страни от ОПЕК“, каза Саркар от DBS Bank.
В същото време на Обединените арабски емирства (ОАЕ) беше позволено да повишат целите за добив с 200 000 барела на ден до 3,22 милиона барела на ден, за да „успокоят опасенията“ от евентуално напускане на ОПЕК, каза Саркар.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Върховният съд на Великобритания отказа да класифицира транссексуалните като жени
Свят |"The Times": Беларуските и руските служби за сигурност готвят "превантивни" мерки срещу НАТО
Свят |ЕК призова държавите от ЕС и кандидатите за присъединяване да не участват в парада в Москва
Свят |Китайски автомобилен гигант влиза на румънския пазар
Автомобили |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |16-и Зелен и енергиен форум: Новите правила
16-и зелен и енергиен форум |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.