Тотал България продължава печелившата си стратегия

Тотал България продължава печелившата си стратегия

Българските клиенти да очакват нови услуги, споделя Нордин Мокрани - новият изпълнителен директор на "Тотал" в България

- Господин Мокрани, за вас какво отличава пазара у нас от другите държави, в които "Тотал" оперира? От тази перспектива каква ще бъде вашата по-нататъшна стратегия за развитие на бизнеса?

- "Тотал" е голяма компания и световен играч с директни представителства в повече от 130 страни. Работим в Европа, Америка, Африка, Близкия изток, Азия. Тоест ние сме почти навсякъде, оперираме в почти всички пазари. Пазарът тук е почти същият като в Западна Европа. Поне ние предлагаме на българския пазар същия клас продукти, включително лубриканти с най-новите формули и технологии. Може би малката разлика ще е в т.нар. продуктов микс, съотношението между продуктите във високия клас и тези в средния. Искаме да предложим на клиентите не само лубриканти и масла, но и качествени услуги - за тежкотоварните камиони например. Що се отнася до инвестициите, ще продължим всички досегашни програми, включително за маркетинг, обучение и т.н.

- Какви търговски цели си поставяте в автомобилния, тежкотоварния и индустриалния сектор?

- От 2008 г. постигаме устойчив ръст в почти всички сектори в България. В момента имаме стабилен пазарен дял от 5%, но сме по-добре представени при пътническите автомобили - над 10%. Налице е пространство за по-голям растеж, затова през следващите няколко години нашата цел е да постигнем увеличение на пазарния дял в тежкотоварния и индустриалния сегмент, подобен на този, който имаме при пътническите автомобили. Стратегията ни е да балансираме позициите си във всички сектори.

- Зелената икономика и новите екоизисквания как променят индустрията? Като резултат цените на продуктите ви ще се повишат ли?

- Автомобилните производители адаптират технологиите си, за да намалят вредните емисии, излъчвани от произвежданите автомобили, като намаляват размера на двигателите, но и въвеждат ново оборудване, т.нар. оборудване със системи за последващо третиране (post-treatment), като например дизелов горивен филтър (DPF) или система за рециркулация на отработените газове (EGR), които редуцират емисиите на частици. Постоянно адаптираме формулите на лубрикантите към новите технологии. Вече произвеждаме специфични продукти, които отговарят на най-новите изисквания на пазара. Например от няколко години продаваме т.нар. full economy масла, които намаляват до 3% горивото и пестят 1 литър на 100 километра. Low Saps са масла, които съдържат ниски нива на сулфатна пепел, фосфор и сяра и опазват околната среда.

- Какво ново да очакваме? Планирате ли производство у нас, развойна дейност или друга напълно нова активност?

- Българските клиенти може да очакват нови услуги. ANAC ще е инструмент за диагностика на всички видове системи, използващи масла. Софтуерът TIG ще помага на клиента да управлява по-ефективно масленото си стопанство, като ще позволи на фирмата да управлява пряко своите наличности - полезно е за клиенти, които имат много автомобили, например голям парк с тежкотоварни камиони или индустриални производства с много разнообразни типове масла. Ще продължим да се придържаме към установената и печеливша стратегия, която компанията вече следва в България. Това е и стратегията ни на глобалния пазар. Обмисляме навлизане в някои нови сегменти на пазара, различни от лубрикантите, но това ще го направи друг екип. В същото време оставаме отворени за възможностите на пазара.   

Венцислав Савов

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ