Най-големите технологични компании и платформи стават обект на нови правила за съдържанието в ЕС

Най-големите технологични компании и платформи стават обект на нови правила за съдържанието в ЕС

AliExpress на Alibaba, Marketplace на Amazon, App Store на Apple и 16 други технологични компании ще бъдат обект на нови правила на ЕС за онлайн съдържанието, които влизат в сила през месец август. Това заяви днес еврокомисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон, цитиран от Ройтерс.

Другите 16 компании са booking.com, Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Bing и Zalando на Microsoft, както и Google Maps, Google Play, Google Search, Google Shopping на Alphabet

Съгласно правилата, известни като Законодателния акт за цифровите услуги (DSA), компаниите – всяка една от които има повече от 45 милиона активни потребители месечно, са длъжни да управляват риска, да извършват външен и независим одит, да споделят данни с власти и изследователи и да приемат кодекс за етично поведение.

„Смятаме, че тези 19 онлайн платформи и търсачки са станали системно значими и имат специални отговорности да направят интернет по-безопасен“, каза Бретон пред репортери.

Той отбеляза, че проверява дали още четири до пет компании попадат под DSA, като решение се очаква през следващите няколко седмици.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

„Целите са постигнати“: Израел се съгласи на прекратяване на огъня с Иран
Пети ден издирват черния леопард в Шуменското плато. Жена твърди, че животното е пресякло пътя й
Доналд Тръмп обяви прекратяване на огъня между Израел и Иран, Тел Авив съобщи за нов обстрел
Социалната пенсия за старост се увеличава от 1 юли
ПП свиква Изпълнителен съвет заради напускането на двама районни кметове на София
„Не хвърляйте тези бомби“: Тръмп разкритикува Израел и Иран за нарушения на примирето
Иран изстреля ракети по американска военновъздушна база в Катар, чути са експлозии над Доха
Васил Терзиев: Не гледам на бюджета като на пазар