Най-големите технологични компании и платформи стават обект на нови правила за съдържанието в ЕС

Най-големите технологични компании и платформи стават обект на нови правила за съдържанието в ЕС

AliExpress на Alibaba, Marketplace на Amazon, App Store на Apple и 16 други технологични компании ще бъдат обект на нови правила на ЕС за онлайн съдържанието, които влизат в сила през месец август. Това заяви днес еврокомисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон, цитиран от Ройтерс.

Другите 16 компании са booking.com, Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Bing и Zalando на Microsoft, както и Google Maps, Google Play, Google Search, Google Shopping на Alphabet

Съгласно правилата, известни като Законодателния акт за цифровите услуги (DSA), компаниите – всяка една от които има повече от 45 милиона активни потребители месечно, са длъжни да управляват риска, да извършват външен и независим одит, да споделят данни с власти и изследователи и да приемат кодекс за етично поведение.

„Смятаме, че тези 19 онлайн платформи и търсачки са станали системно значими и имат специални отговорности да направят интернет по-безопасен“, каза Бретон пред репортери.

Той отбеляза, че проверява дали още четири до пет компании попадат под DSA, като решение се очаква през следващите няколко седмици.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Доналд Тръмп и Владимир Путин ще се срещнат в Аляска на 15 август
Зеленски отхвърля предложението на Тръмп за размяна на територии с Русия
Доналд Тръмп обяви, че е помирил "завинаги" Армения и Азербайджан
Южна Корея стартира проект за национален AI модел в технологична надпревара със САЩ и Китай
По какво се различават богатите хора от останалите?
Журналист с две номинации за награда „Еми“ оцеля шест нощи сред дивата природа в Норвегия
Защо застрахователите се притесняват, че светът скоро може да стане незастраховаем
Axios: „Тайният клуб“ Dialog събира топ бизнесмени и политици в луксозни имоти край Вашингтон