Най-големите технологични компании и платформи стават обект на нови правила за съдържанието в ЕС

Най-големите технологични компании и платформи стават обект на нови правила за съдържанието в ЕС

AliExpress на Alibaba, Marketplace на Amazon, App Store на Apple и 16 други технологични компании ще бъдат обект на нови правила на ЕС за онлайн съдържанието, които влизат в сила през месец август. Това заяви днес еврокомисарят по вътрешния пазар Тиери Бретон, цитиран от Ройтерс.

Другите 16 компании са booking.com, Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube, Bing и Zalando на Microsoft, както и Google Maps, Google Play, Google Search, Google Shopping на Alphabet

Съгласно правилата, известни като Законодателния акт за цифровите услуги (DSA), компаниите – всяка една от които има повече от 45 милиона активни потребители месечно, са длъжни да управляват риска, да извършват външен и независим одит, да споделят данни с власти и изследователи и да приемат кодекс за етично поведение.

„Смятаме, че тези 19 онлайн платформи и търсачки са станали системно значими и имат специални отговорности да направят интернет по-безопасен“, каза Бретон пред репортери.

Той отбеляза, че проверява дали още четири до пет компании попадат под DSA, като решение се очаква през следващите няколко седмици.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Росен Карадимов: Проверките доказват, че еврото се използва като повод за повишаване на цените
1000 лв. глоба и 3 месеца без книжка, ако шофираме в аварийната лента
Спират движението на метрото между станциите "Сливница" и "Обеля" от днес
Ответни мита: Кои страни от ЕС биха могли да бъдат най-засегнати?
Лос Анджелис съди Airbnb за предполагаемо завишаване на цените след горските пожари
България успешно се конкурира с Франция и Италия по производството на черен хайвер
Насочила ли се е гейминг индустрията към нов крах?
Европейските страни, в които има най-добър баланс между работа и личен живот