Авиотранспортът се е възстановил до 3/4 от предпандемичното ниво през юли

Авиотранспортът се е възстановил до 3/4 от предпандемичното ниво през юли

Авиотранспортът се е възстановил през юли до три четвърти от равнището, отчетено през същия месец на 2019 г. преди да се разрази пандемията от коронавирус, която разби сектора. Световният трафик, изразен в приходи от пътнико-километри (RPK), е достигнал 74,6 на сто от кредкризисното ниво, обяви Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), цитирана от Франс прес и БТА.

Този резултат, получен в средата на ключовия летен сезон, свидетелства за ускорение спрямо юни, когато секторът си възвърна 70,8 на сто от приходите от пътнико-километри, регистрирани през 2019 година. 

Генералният директор на Международната асоциация за въздушен транспорт Уили Уолш прие със задоволство продължаващото "силно" възстановяване на сектора, отбелязвайки, че "някои пазари се доближават до предпандемичните си равнища".

Най-добри показатели са отчетени при вътрешните линии с 86,9 на сто от от приходите от пътнико-километри от 2019 г. през юли спрямо 81,4 на сто през юни благодарение на подема на трафика в Китай. 

Макар че международните маршрути остават назад с 67,9 на сто от равнището през 2019 г., и при тях е регистриран растеж спрямо юни (65 на сто). Те са блокирани най-вече от ситуацията в Азия, където някои страни все още не са отворили напълно границите си. 

Началото на лятото беше белязано в Европа и САЩ от множество закъснения, опашки и отмяна на полети заради недостиг на персонал. Секторът пострада и от стачки за увеличение на заплатите и по-добри условия на труд.

IATA остава загрижена и за цените на керосина, които продължават да са много високи и да са "предизвикателство за авиокомпаниите", добавя Уили Уолш.

Секторът на въздушните товарни превози се е развил през юли до 3,5 на сто под нивото от 2019 г. заради спада в поръчките, отчитат от IATA.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Никола Саркози влезе в затвора
Представители на банки: Поколението Z напуска сектора в търсене на предприемачески възможности
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Новата икономика: AI трябва да бъде благодат за развиващите се пазари, но някои инвеститори не са убедени
Борсовият индекс SOFIX стана на 25 години. Кои бяха първите компании в него?
Самолет кацна аварийно в САЩ, след като мистериозен обект счупи предното му стъкло
Санае Такаичи: Новото лице на властта в Япония
Зеленски не харесва Будапеща като място за среща на върха с Путин, но би присъствал