Bloomberg: Икономически промени удариха популярноста на швейцарските часовници

Bloomberg: Икономически промени удариха популярноста на швейцарските часовници

Bloomberg: Икономически промени удариха популярноста на швейцарските часовници

Пикът на популярността на швейцарските часовници в света премина на фона на забавяне на глобалния икономически растеж и увеличаване на обема на производство на тези продукти, спорез оценка на Bloomberg.

 "Това, което видяхме през 2021-2022 г., е извън нормата. Не можехме да си представим, че това ще се случи през живота ни. Мисля, че това никога няма да се случи отново", цитира агенцията мнението на Анри Бенахмиас, главен изпълнителен директор на Audemars. Piguet, която произвежда, наред с други неща, луксозни часовници под марката Royal Oak (един аксесоар струва средно 50 хиляди швейцарски франка - приблизително 57 хиляди долара).

Bloomberg обяснява, че търсенето в индустрията рязко се е увеличило през последните три години, тъй като във времето на изолация заради пандемията, богатите клиенти насочват вниманието си към луксозните швейцарски часовници. Това доведе до рекордни продажби, като износът на такива продукти достигна 25 милиарда швейцарски франка (28,5 милиарда долара) през 2022 г.

Сега обаче „е време за равносметка“, тъй като основите на индустрията са се променили. Във външната среда се наблюдава повишаване на световните лихвени проценти и забавяне на икономическия растеж, което намалява реалния разполагаем доход на потенциалните потребители. В същото време производствените компании водят политика на агресивно повишаване на цените и увеличаване на производството. Тези фактори вече доведоха до намаляване на търсенето и спад в цените на луксозните швейцарски часовници на вторичния пазар през последните месеци, заключава агенцията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ