Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Проучване: Хранителните компании продават по-нездравословни продукти в бедните страни
Най-големите компании за храни и напитки в света продават продукти в страни с ниски доходи, които са по-малко здравословни от тези, които продават в страни с високи доходи, сочи нов доклад, цитиран от Ройтерс.
Продукти, продавани от компании, включително лидери в сектора, бяха оценени като част от глобален индекс, публикуван от "Инициатива за достъп до хранене" (ATNI), първата от 2021 г.
Групата с нестопанска цел установи, че в 30 компании продуктите, продавани в страни с ниски доходи, са получили по-ниски резултати в системата за оценка със звезди, разработена в Австралия и Нова Зеландия, отколкото тези, продавани в страни с високи доходи.
В системата Health Star Rating продуктите се класират по петобална система според тяхната здравословност, като 5 е най-високата оценка, а оценка над 3,5 се счита за по-здравословен избор.
В страните с ниски доходи портфолиата на мултинационалните компании са оценени с 1,8 в системата. В страните с висок доход, където са тествани повече продукти, оценката е 2,3.
„Много ясна картина е, че това, което тези компании продават в най-бедните страни в света, където те са все по-активни, не са здравословни продукти“, каза Марк Вийне, изследователски директор в ATNI, в интервю за Reuters.
„Това е сигнал за събуждане за правителствата в тези страни да бъдат бдителни“, добави той.
Това е първият път, когато индексът разделя оценката на страни с ниски и високи доходи.
ATNI казва, че индексът е важен, тъй като пакетираните храни играят все по-голяма роля в кризата със затлъстяването, която сега е глобален феномен. Повече от един милиард души по света са със затлъстяване, според Световната здравна организация. Световната банка изчислява, че 70% от хората с наднормено тегло или затлъстяване живеят в страни с ниски и средни доходи.
„Ние се ангажирахме да увеличим продажбите си на по-питателни храни, както и да насочваме хората към по-балансирани диети“, каза говорител на Nestle по имейл, добавяйки, че Nestle също обогатява продуктите, за да помогне за преодоляване на хранителните пропуски в развиващите се страни.
PepsiCo пък миналата година си постави нови цели за намаляване на натрия в своя картофен чипс и добавяне на съставки като пълнозърнести храни в своите храни, припомня Ройтерс.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.