Проучване: Хранителните компании продават по-нездравословни продукти в бедните страни

Проучване: Хранителните компании продават по-нездравословни продукти в  бедните страни

Най-големите компании за храни и напитки в света продават продукти в страни с ниски доходи, които са по-малко здравословни от тези, които продават в страни с високи доходи, сочи нов доклад, цитиран от Ройтерс.

Продукти, продавани от компании, включително лидери в сектора, бяха оценени като част от глобален индекс, публикуван от "Инициатива за достъп до хранене" (ATNI), първата от 2021 г.

Групата с нестопанска цел установи, че в 30 компании продуктите, продавани в страни с ниски доходи, са получили по-ниски резултати в системата за оценка със звезди, разработена в Австралия и Нова Зеландия, отколкото тези, продавани в страни с високи доходи.

В системата Health Star Rating продуктите се класират по петобална система според тяхната здравословност, като 5 е най-високата оценка, а оценка над 3,5 се счита за по-здравословен избор.

В страните с ниски доходи портфолиата на мултинационалните компании са оценени с 1,8 в системата. В страните с висок доход, където са тествани повече продукти, оценката е 2,3.

„Много ясна картина е, че това, което тези компании продават в най-бедните страни в света, където те са все по-активни, не са здравословни продукти“, каза Марк Вийне, изследователски директор в ATNI, в интервю за Reuters.

„Това е сигнал за събуждане за правителствата в тези страни да бъдат бдителни“, добави той.

Това е първият път, когато индексът разделя оценката на страни с ниски и високи доходи.

ATNI казва, че индексът е важен, тъй като пакетираните храни играят все по-голяма роля в кризата със затлъстяването, която сега е глобален феномен. Повече от един милиард души по света са  със затлъстяване, според Световната здравна организация. Световната банка изчислява, че 70% от хората с наднормено тегло или затлъстяване живеят в страни с ниски и средни доходи.

„Ние се ангажирахме да увеличим продажбите си на по-питателни храни, както и да насочваме хората към по-балансирани диети“, каза говорител на Nestle по имейл, добавяйки, че Nestle също обогатява продуктите, за да помогне за преодоляване на хранителните пропуски в развиващите се страни.

PepsiCo пък миналата година си постави нови цели за намаляване на натрия в своя картофен чипс и добавяне на съставки като пълнозърнести храни в своите храни, припомня Ройтерс.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Стана ясно за кого са „изчезналите“ 780 гласа от изборите през октомври 2024 г.
Мъск подкрепи излизането на САЩ от НАТО, нарече външният министър на Полша "дребно човече"
Светът на парите: Акциите на Tesla са на червено, откакто Мъск отиде във Вашингтон
Зеленски се надява на практически резултати от срещата в Саудитска Арабия
Тръмп обяви, че ще удвои митата върху канадските метали до 50%
Страхове от стагфлация тресат американските пазари
Пазарната капитализация на американските технологични гиганти се срина със 750 млрд. долара
Мъск обвини „мащабна кибератака“ за срива на социалната мрежа X