Испания изнася повече козметика, отколкото вино, зехтин или обувки

Испания изнася повече козметика, отколкото вино, зехтин или обувки

Секторът на парфюмерията и козметиката в Испания процъфтява. Миналата година износът на парфюми, козметика и етерични масла достигна 6,5 млрд. евро според данни от доклада на Националната асоциация на парфюмерията и козметиката Stanpa, наречен "Рентгенова снимка на сектора на парфюмерията и козметиката в Испания 2022". Тази цифра не само представлява увеличение от 21% в сравнение с 2021 г., но също така представлява най-високите нива откакто се провежда проучването (2017 г.), предава eleconomista.es. 

По този начин козметиката се консолидира като важен източник на износ за Испания, изпреварвайки продукти като вино и обувки, чиито международни продажби са около 3 млрд. евро всеки; или зехтин, чийто обем доближава 4,2 млрд. евро, според данните от доклада.

Ръстът на международните продажби идва от страна на по-голям брой страни получатели. Ако през 2021 г. испанската козметична индустрия е достигнала до близо 150 държави, през 2022 г. тази цифра се е увеличила до повече от 175 държави. Тази диверсификация означава промяна в картата на износа: през 2021 г. 82% от продажбите са концентрирани в ЕС, докато през 2022 г. това цифрата е спаднала до 51%, като останалите 49% са основните дестинации в Съединените щати, Обединеното кралство, Мексико, Китай и Обединените арабски емирства.

Така Испания се утвърждава като един от 10-те основни световни износители на парфюмерия и козметика, вторият износител на парфюми и четвъртият по големина пазар в ЕС.

Дестинациите, които са увеличили най-много своя обем на внос от Испания през 2022 г., са страните от ЕС (+674 милиона евро), Латинска Америка (+234 милиона евро) и Съединените щати (+128 милиона евро). Единственият спад се наблюдава в африканския континент, където продажбите са се свили с 13 милиона евро.

Що се отнася до най-изнасяните категории, парфюмерията, която представлява 40% от общия брой, е и тази, която регистрира най-висок ръст (+27%). Увеличението в останалите категории е около 20%: цветна козметика (+22%), грижа за кожата и лична хигиена (+21%), грижа за кожата (+20%) и грижа за косата (+14%).

През 2022 г. парфюмерийната и козметичната индустрия в Испания отбеляза ръст от 11,3%, постигайки стойности на потреблението, по-високи дори от преди пандемията. По-конкретно, секторът достигна 9,2 млрд. евро в сравнение с 8,5 млрд. евро, които получаваше преди 2020 г.

Като се вземат предвид категориите, грижата за кожата и почистването и хигиената продължават да бъдат лидери в потреблението, съответно с цифри от 2,9 млрд. евро и 1,9 млрд. евро. Има разместване при третото място. Силният ръст в продажбите на парфюми през изминалата година, достигайки 1,7 млрд. евро, го накара да изпревари категорията за грижа за косата (1,6 млрд. евро), която се връща на четвърта позиция, точно преди цветната козметика (920 милиона евро), която заема петото място.

С всичко това потреблението на глава от населението в сектора на парфюмерията и козметиката достигна нов рекорд за всички времена, долижавайки се до 185 евро годишно на човек. Тази цифра не само подобрява 166 евро, достигнати през 2021 г., но дори надхвърля нивата от преди пандемията, когато потреблението на човек беше 170 евро на година, което показва пълното възстановяване на сектора.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ