Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китайските медии хвалят американски компании на фона на опасенията от нова търговска война
Държавните медии в Китай похвалиха американски фирми за "силното сътрудничество" - коментар, който идва на фона на опасения от търговска война и напомня как напрежението със САЩ беше отразено от китайските вестници по време на първото президентство на Доналд Тръмп, предаде Ройтерс.
Тръмп, който встъпва в длъжност на 20 януари, каза, че ще наложи мито от 10% върху китайските стоки, така че Пекин да направи повече, за да спре потока от произведени в Китай химикали, захранващи опиоидна епидемия в Съединените щати.
Той също заплаши мита над 60% върху китайските стоки по време на предизборната си кампания.
По време на първия мандат на Тръмп корпоративни ръководители и чуждестранни инвеститори претърсиха китайските държавни медии за сигнали кои американски фирми може да са в полза и кои може да бъдат наказани, тъй като търговското напрежение се засили.
Държавният Global Times похвали Apple, Tesla, Starbucks и HP за силно сътрудничество с китайски партньори.
„Американските политици трябва да обърнат внимание и да уважат очевидната готовност на американския бизнес за икономическо и търговско сътрудничество, като създадат подходяща политическа среда за предприятията“, се казва в него.
China Daily също отбеляза, че Morgan Stanley е получил регулаторно одобрение през март за разширяване на операциите си в Китай, цитирайки това като доказателство за ентусиазма на чуждестранните финансови фирми да инвестират в Китай.
Търговската война между САЩ и Китай по време на първия мандат на Тръмп доведе до това, че Китай заплаши да забрани на американски компании да внасят, изнасят и инвестират в Китай със създаването на „списъка на ненадеждните субекти“.
По това време Global Times съобщи, че списъкът ще бъде насочен към американски компании като Apple, Cisco Systems и Qualcomm. Но Китай така и не изпълни заплахата и към днешна дата списъкът включва само американски компании, участващи в продажбата на оръжие на Тайван.
Нито една от страните не беше добра в директната комуникация на политиката, така че бизнесът беше зает да гледа чаените листа и да се опитва да раздели сигнала и шума в традиционните и социалните медии“, каза базиран в Пекин американски изпълнителен директор.
Изпълнителният директор, който също беше в Китай по време на първия мандат на Тръмп, не е упълномощен да говори с медиите и отказа анонимност.
Бо Женюан, базиран в Шанхай партньор в консултантската компания Plenum, каза, че очаква Пекин да не бърза да използва инструменти като списъка с ненадеждни субекти веднага след всяко официално обявяване на митата, след като Тръмп е на власт, предвид слабото състояние на китайската икономика.
Но Пекин може да отмъсти по-късно, ако прецени, че политиците на САЩ вредят на търговските интереси на Китай.
„Имаше съпътстващи щети миналия път и ще има съпътстващи щети този път. Но мисля, че китайското правителство, предвид ситуацията с чуждестранните инвестиции тук, има предвид, че този вид тактика ще има известна обратна реакция“, добави той.
По време на първия мандат на Тръмп китайските власти не правеха често директни официални коментари относно търговската война.
Властите в континентален Китай тази седмица все още не са направили директен коментар относно митата от 10%, обещани от Тръмп, въпреки че служител на китайското посолство във Вашингтон каза, че никой няма да спечели търговска война.
Само 47% от американските фирми са били оптимисти за своите петгодишни бизнес перспективи в Китай, показа септемврийско проучване на Американската търговска камара в Шанхай.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.