Лизинговите цени за нови самолети надхвърлиха предпандемичните нива

 Лизинговите цени за нови самолети надхвърлиха предпандемичните нива

Цената на дългосрочния лизинг на нови пътнически самолети надхвърли нивата отпреди пандемията през 2019 г. Това съобщава Financial Times като се позовава на данни на изследователската компания Ishka.

Така месечните разходи за лизинг на Airbus A321neo се увеличиха от $340 хиляди по време на пандемията от COVID-19 до $420 хиляди сега, а цената за лизинг на актуализиран Boeing 737 Max 8 достигна $360–370 хиляди на месец, което също е по-високо от нивото от 2019 г. Според изследователите нарастването на разходите се дължи на продължаващото бързо възстановяване на въздушния транспорт, което изпреварва възможностите на производителите на самолети.

„Въздушният трафик нарасна толкова много, че производителите просто не могат да доставят самолети навреме. Всичко, което сега може да лети в сегмента с тънък фюзелаж, вече лети," коментира главния анализатор на Ishka Еди Пиниачек

Изследователите отбелязват, че има забележимо увеличение на търсенето на по-скъпи широкофюзелажни модели на фона на ръста на транспорта на дълги разстояния, където такива модели често се използват.

Експертите регистрират увеличение на цената на лизинга на самолети от началото на тази година. Още през март японската агенция Nikkei, позовавайки се на британската изследователска компания Cirium, съобщи, че поради бързото възстановяване на търсенето на самолетни пътувания цените на лизинга са били близки до нивото от януари 2020 г., когато ограниченията за полетите все още не са били въведени световно ниво. Например през януари тази година лизинговата цена на Airbus A321-200neo надхвърли цифрата от януари 2020 г. с 0,6%, а цената на лизинга на по-компактния A320-200neo изостава от цифрите от януари 2020 г. само с 2,3%.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ