Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Мъск прогнозира лека рецесия, която да продължи 18 месеца
На събранието на акционерите на Tesla през тази седмица инвеститорите попитаха главният изпълнителен директор Илон Мъск как компанията планира да харчи парите си през следващите години, както и за това глобални икономически перспективи според него, пише Си Ен Би Си.
Мъск се пошегува, че „правенето на макроикономически прогнози е рецепта за катастрофа“, но въпреки това каза, че според него сме „преминали пика на инфлацията“ и вероятно ще видим „сравнително лека рецесия“, която ще продължи около 18 месеца.
Икономическият анализ на милиардера се базира на цените, които Tesla трябва да плаща за материали, необходими за производството на електрически автомобили.
„Ние наистина имаме доста добра идея за това накъде вървят цените, защото когато произвеждаш милиони коли, трябва да купуваш стоки за много месеци напред, когато ще са ти нужни“, каза той.
През второто тримесечие на 2022 г. войната в Украйна и продължаващата борба на Китай с коронавируса възпрепятстваха фабриката на Tesla в Шанхай и изостриха проблемите с веригата на доставки, недостига на чипове и проблемите с работната сила в цялата автомобилна индустрия.
На този фон Мъск заяви, че Tesla ще увеличи капиталовите си разходи и разходите за научноизследователска и развойна дейност през идните години с „толкова бързо темпо, с колкото може, без да пилее пари“. Той добави, че „е възможно обратно изкупуване на акции“ в зависимост от това как изглежда бъдещият паричен поток на Tesla.
Мъск, който е и главен изпълнителен директор на SpaceX, каза, че все още „не би искал да се ангажира“ с обратно изкупуване на акции на Tesla, тъй като някакво форсмажорно събитие някъде може да промени уравнението. Той обаче повтори, че ако бъдещият паричен поток на Tesla изглежда солиден и светът е „сравнително стабилен“, тогава „обратно изкупуване на акции е на масата“.
Като цяло Tesla има за цел да прозивежда 20 милиона превозни средства годишно до 2030 г. - крайно амбициозна. Мъск смята, че за целта ще са нужни около дузина фабрики, всяка от които да произвежда 1,5 милиона до 2 милиона превозни средства годишно.
В момента Tesla управлява заводи за сглобяване на автомобили в Шанхай; Фремонт, Калифорния; Остин, Тексас; и край Берлин в Германия. Освен това произвежда батерии във фабрика в Спаркс, Невада, която управлява съвместно с Panasonic.
Tesla наскоро произведе своя 3-милионен автомобил, съобщи Мъск, който изрази надежда, че по-късно тази година ще бъде обявена нова локация за фабрика на компанията.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.