Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Номинираната за антитръстов шеф на ЕС Тереза Рибера обеща да засили мерките срещу технологичните гиганти
Жената, за която се смята, че ще стане следващият антитръстов ръководител на Европейския съюз, обеща да засили натиска на блока срещу големите технологии и чуждестранните компании, получаващи несправедливи държавни субсидии, предаде Ройтерс.
ЕС прие знаковия Закон за цифровите пазари (DMA)през 2022 г. Законът задължава технологичните компании да улеснят потребителите при избора на услуги от различни доставчици. Той определи Alphabet, Apple, Amazon, Meta, Microsoft и собственика на TikTok ByteDance като „пазачи“ съгласно DMA, което означава, че изискват допълнително регулиране.
„Ще настоявам за енергично прилагане на DMA, оформяйки политиката на Комисията по отношение на този важен нов инструмент, за да постигна конкретни резултати за европейския бизнес и крайните потребители“, казва Тереза Рибера, която беше номинирана за следващ антитръстов ръководител на Европейската комисия в писмени отговори до Европейския парламент.
През ноември парламентът ще изслушва номинираните за еврокомисари. „Не можем да си позволим неоправдано дълги антитръстови разследвания, по време на които компаниите продължават да се възползват от своите антиконкурентни практики“, добави Рибера.
По-рано тази година Комисията започна разследване на Alphabet, Apple и Meta за потенциални нарушения на правилата на DMA.
В опит да популяризира нови пазарни лидери в ЕС, мисията на Рибера също така включва защита на малките и средни предприятия от "убийствени придобивания" от чуждестранни компании, които се стремят да унищожат конкуренцията.
27-членният блок се бори да създаде водещи компании в глобалната надпревара за чисти технологии, като фрагментираният капиталов пазар възпрепятства експанзията в и извън ЕС.
В отговорите си Рибера каза, че иска да опрости правилата за държавна помощ и да наложи регулиране на чуждестранните субсидии.
ЕС се опитва да спре това, което смята за нелоялна конкуренция от страна на субсидирани китайски фирми за вятърни, слънчеви и по-специално електрически превозни средства. По-рано този месец блокът реши да наложи мита до 45% върху вносните електромобили, произведени в Китай.
Рибера обаче каза, че регулирането няма да реши проблемите на блока и е необходима нова индустриална стратегия. Работейки със своите връстници, включително номинирания за главен отговорник по климата Уопке Хоекстра, тя е натоварена със задачата да разработи чиста промишлена сделка под ръководството на изпълнителния вицепрезидент за индустрията Стефан Сежурн.
„Разследването срещу субсидиите на BEV (електрически превозни средства с батерии) се основава на солидни факти и доказателства и е проведено в съответствие с правилата на СТО (Световната търговска организация), каза Рибера.
„Този случай не е заместител на нашата автомобилна индустриална стратегия. Гледайки напред, трябва да проведем по-широка стратегическа дискусия за бъдещето на автомобилната индустрия в ЕС.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.