Нови eкоправила на ЕС ще струват милиарди на корабната индустрия

Нови eкоправила на ЕС ще струват милиарди на корабната индустрия

Нови eкоправила на ЕС ще струват милиарди на корабната индустрия

От януари 2024 г. корабите, превозващи стоки от и за Европейския съюз, ще бъдат обект на системата на Европейския съюз (ЕС) за търговия с емисии (СТЕ), което означава таксуване на въглеродните емисии, съобщава Bloomberg.

Според изчисленията на BloombergNEF големите компании за товарни превози като MSC и Maersk могат да бъдат изправени пред допълнителни разходи в размер на стотици милиони долари. Корабите превозват повече от 80% от световната търговия и са основен източник на емисии. Според данните, събрани през 2018 г., те са отговорни за около 1 млрд. тона CO2 в атмосферата. Влизащата в сила СТЕ ще бъде първата в света широкомащабна система за въглеродни тарифи за международното корабоплаване и част от усилията на ЕС за борба с изменението на климата.

"Това ще доведе до увеличаване на тарифите за превоз на товари", заяви Торе Лонгва, директор по декарбонизация в класификационното дружество DNV. Според него обаче цените ще се влияят повече от търсенето и предлагането. Според изчисленията на DNV разходите за въглеродни емисии за контейнеровоз, пътуващ между Европа и Азия, могат да бъдат 810 000 евро през 2023 г. при цена на въглеродните емисии от 90 евро на тон.

Цената обаче може да не е достатъчна за реално намаляване на емисиите, тъй като дори при 90 евро на тон все още е по-изгодно да се използват конвенционални горива, а не алтернативи, се казва в публикацията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ