Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Нови eкоправила на ЕС ще струват милиарди на корабната индустрия
От януари 2024 г. корабите, превозващи стоки от и за Европейския съюз, ще бъдат обект на системата на Европейския съюз (ЕС) за търговия с емисии (СТЕ), което означава таксуване на въглеродните емисии, съобщава Bloomberg.
Според изчисленията на BloombergNEF големите компании за товарни превози като MSC и Maersk могат да бъдат изправени пред допълнителни разходи в размер на стотици милиони долари. Корабите превозват повече от 80% от световната търговия и са основен източник на емисии. Според данните, събрани през 2018 г., те са отговорни за около 1 млрд. тона CO2 в атмосферата. Влизащата в сила СТЕ ще бъде първата в света широкомащабна система за въглеродни тарифи за международното корабоплаване и част от усилията на ЕС за борба с изменението на климата.
"Това ще доведе до увеличаване на тарифите за превоз на товари", заяви Торе Лонгва, директор по декарбонизация в класификационното дружество DNV. Според него обаче цените ще се влияят повече от търсенето и предлагането. Според изчисленията на DNV разходите за въглеродни емисии за контейнеровоз, пътуващ между Европа и Азия, могат да бъдат 810 000 евро през 2023 г. при цена на въглеродните емисии от 90 евро на тон.
Цената обаче може да не е достатъчна за реално намаляване на емисиите, тъй като дори при 90 евро на тон все още е по-изгодно да се използват конвенционални горива, а не алтернативи, се казва в публикацията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.