Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Сушата в Испания вдигна цените на зехтина до исторически връх

Цените на зехтина достигнаха рекордни нива вследствие на продължителната суша в най-големия производител - Испания. Очакванията са повишените цени да се задържат известно време, съобщава CNBC. Според данни на Международния валутен фонд световните цени на зехтина са достигнали 5989,8 долара за метричен тон, отбелязвайки 26-годишен максимум. Високите цени може да се задържат „за известно време”, каза анализаторът на Mintec за маслодайни семена и растителни масла Кайл Холанд.
Неблагоприятното време в Испания, по-специално продължителният сух период, е основната причина за скока на цените. „Проблемите, които допринасят цените да достигнат почти исторически върхове, са до голяма степен лошото време и сушата в голяма част от Средиземноморието, но най-важното е случващото се в Испания, която е основен производител и износител на зехтин”, коментира Холанд. Според него в резултат на „изключително лошите” метеорологични условия последната реколта от маслини, събрана между октомври и февруари, е дала с 50 на сто по-малък добив от обичайния, затягайки световното предлагане и тласкайки цените нагоре.
Испания претърпя период на „много сухо” време през март, с едва 36% от средните месечни валежи, според Министерството на екологичния преход на страната. В страната имаше 36 поредни месеца с валежи под средното ниво. Търсенето на зехтин е силно през последните години - цените се покачват от 2020 г., защото потребителите ядат и готвят у дома по-често по време на и след COVID пандемията, сподели Дейвид Валморбида - президент на Австралийската асоциация за зехтин, цитиран от Нова тв. „Избухването на войната в Украйна, което създаде глобален недостиг на слънчогледово олио, повиши още повече търсенето на зехтин”, добави той.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Лекари имплантираха най-малкото изкуствено сърце в света на 7-годишно дете
Наука и Здраве |Алтернативни инвестиции: Как работи пиратската борса в Сомалия?
Любопитно |Украйна удължи с още три месеца военното положение и мобилизацията
Свят |Бизнес перспективи: Ядрените планове на Европа остават на заден план заради скок при зелената енергия
Енергетика |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.