Има ли пилот в самолета?
Около темата за горивата вървят кампании от две страни - за контрабанда и за картел. Досега си съжителствуваха мирно и само от време на време "картелът" организираше медийни спотове с показни акции на митнически, данъчни и спецслужби.
След като КЗК беше притисната и, поне на думи, се захвана с "картела", а това си беше пиар екселанс упражение по кризисно реагиране, засегнатите решиха да пренесат битката в полето на контрабандистите.
КЗК изчезна от медийния екран, хората продължават да си плащат високите цени, облагодетелстваните да се облагодетелствуват. Керванът си върви. Останаха зад кадър предупрежденията на изследователи и аналитици, че между едните и другите няма китайска стена.
Според единият наратив контрабандистите вкарват горива от Ислямска държава през Турция и Гърция. Спомняте ли си - Кой? беше връзката с ДАЕШ? Изглежда освен цигари на повърхността излезе и темата с горивата. За това се мълчи. Макар, че има логика в обвързването на контрабандата на горивата и цигарите - особено в режим на бартер, тъй като това скрива финансовите потоци. Едните кешират цигарите, другите горивото. В уравнението липсват само оръжията за да се попълни логическата верига.
Другият наратив е този на "картела" - тяхната версия, че едва ли не са принудени да правят по-високи маржове, за да могат да компенсират за потенциално загубените дялове и продажби в полза
на контрабандния внос. С други думи, не гледайте какво ние вземаме, гледайте другите.
Въпреки че в сюжета за Ислямска държава определено има фалцети, особено при произволната оценка на щетите - 1,2 милиарда лева "печалби" на година, той заслужава особено внимание не толкова заради технологията на контрабандата, а поради вкарване на държавата ни в информационния поток като замесена и партнираща с Ислямска държава. Подобни кампании лесно се манипулират и усилват, като малцина в последна сметка се интересуват от истината.
Когато Ви внушават от екрана на компютъра или телевизора, че заедно Русия и САЩ са изпратили сателитни снимки засекли българския контрабанен износ, бъдете сигурни, че това е хибридна атака на Кремъл.
Така беше и с боеприпасите и оръжията, с които сме снабдявали Грузия, сега е ДАЕШ. Само не си мислете, че при контрабандата на цигари срещу гориво /ако е допустима такава връзка/ няма геополитика и в пика на информационната война нашите неприятели няма да пропуснат да ни обвинят. Удобно пропускайки "топлата връзка" между ДАЕШ и режима на Асад и подкрепящата го Русия. От къде мислите, че се захранват с горива районите и войските под контрола на Асад.
Знае се кой и как търгува с горивата на ислямска държава и в този бизнес няма невинни.
Тезата с контрабандата удобно отпраща отговорността в полето на покойния Ваньо Танов - единственият, който се бореше с тази корупцията при горивата и картела.
Ако толкова добра работа е свършило финансовото разузнаване и разполага с тези данни - защо си е мълчало и не са предприели мерки по пресичане на контрабандата?
Ако приемем, че размерът на монополната рента - свръхприходите от по-високите цени при "картела" е равен на печалбите при контрабандата, което никак не е случайно, то отговорността на ДАНС и данъчните власти остава?
Докато няма измервателни уреди на Нефтохим всеки може да бъде заподозрян - рафинерията също.
И в двата случай губим - значително, при това не само приходи, но и вяра, че има пилот в самолета.
При това става реч само за малка част от финансовите потоци, които всяка година подхранват задкулисието.
Сигурно е само това, че залозите в ендшпила са вдигнати и развръзката предстои.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.