Уважение, доверие и Фейсбук
Забеляза ли сте, нали?! Зачестяват случаите на уволнени служители заради направени негативни коментари срещу компанията, шефа или колеги във Фейсбук.
При последвали правни спорове резултатите са различни. Някои решения са в полза на изгонения от фирмата, а други - в полза на работодателя, взел решението за уволнението.
Появи се дори и термин – “facestabbing” – изкуството на нанасяне на обида или разпространяване на клюки във Фейсбук чрез коментар, поднесен така, че обектът му дори може да не забележи, че е “пронизан”.
За да не се стига до подобни изнервящи ситуации, разумните работодатели могат да въведат политики на работното място във връзка с онлайн публикуване, които да регламентират санкциите за всеки случай на публикувани, пренебрежителни коментари за компанията, сътрудници или клиенти, лична информация за колеги, без да тяхното писмено съгласие, или конфиденциална информация.
Наблюдателните мениджъри ще осъзнаят, че “facestabbing” е малко по-различнo от старите клюки, които винаги са били неразделна част от трудовия живот. Основните разлики са, че формата е писмена, информацията е достъпна по всяко време и се разпространява по-бързо от горски пожар.
Такова поведение неизменно произтича от липсата на уважение и доверие към работодателя. И това се свежда до лошо управление и неумело лидерство.
Интересен факт, е че в страни, в които скоро са се случили подобни спорове (Великобритания, САЩ, Канада, Австралия) не един от тях засяга някои от “Топ 100 компании-работодатели”.
Ако човек се вгледа в кредото, ценностите или HR-стратегиите на най-големите компании, ще забележи, че те имат нещо общо - признаването на хората чрез тяхната стойност като такива, а не като необходимия финансов разход в баланса.
Според някои автори, признаването трябва да се прави просто и по подходящ начин от управителя за добре свършената работа, а не да бъде част от широката програма на компанията.
Ако търсите гарант, че вашето име или името на компанията няма да бъде компрометирано върху нечия Facebook-стена, може би е време да помислите по-стратегически как да изградите култура на признаване в рамките на вашата компания.
Боб Селдън за Management Issues
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Премиерът на канада се извинил на Тръмп за реклама с Рейгън, която разгневи американския президент
Политика |Капиталови разходи за 380 млрд.долара: Печелившите и губещите от бума на AI през това тримесечие
Технологии |Румен Радев: Само партията, която лично аз обявя, може да бъде моя партия
Политика |Пентагонът е дал зелена светлина за предоставяне на „Томахоук“ на Украйна. Решението е в ръцете на Тръмп
Свят |Кохер от ЕЦБ отчита подобрение на икономическите данни за еврозоната
Финанси |Тоалетна от масивно злато ще бъде предложена на търг в „Сотбис“
Любопитно |Заради липса на пратки закриват над 200 пощенски клонове в Гърция
Свят |„Киев пост“: Освен в Румъния, САЩ ще намалят военното си присъствие и в България, Унгария и Словакия
Свят |На фокус следващите седем дни: Липсващи данни, петролни санкции и лихвени проценти
Финанси |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Времето: Слънчево със сутрешни мъгли
България |Неидентифициран дрон предизвика закъснения и отклонени полети на летището в Берлин
Свят |Трикът с брандирането, който помогна на Dude Wipes, Colgate, Oatly и Uber
Маркетинг |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.