Amazon ще използва ИИ за по-бързо доставяне на стоки до клиенти

Amazon ще използва ИИ за по-бързо доставяне на стоки до клиенти

Amazon ще използва ИИ за по-бързо доставяне на стоки до клиенти

Amazon се фокусира върху използването на изкуствен интелект, за да ускори доставките, минимизирайки разстоянието между клиентите и продуктите,. Това заяви пред Си Ен Би Си Стефано Перего, вицепрезидент по обслужване на клиенти и глобални оперативни услуги за Северна Америка и Европа в Amazon.

Очерта начинът, по който компанията използва изкуствен интелект, когато става дума за логистика.

Една област на използване на ИИ е транспорта, като това включва картографиране и планиране на маршрути, взимайки предвид редица променливи, включително времето, каза Перего.

Друга област, в която ИИ ще играе роля, е при търсенето на продукти в Amazon, като целта е да се помогне на клиентите да намерят правилните стоки.

Но ключов фокус в момента за Amazon е използването на ИИ за намиране на най-доброто място за инвентара.

„Мисля, че една област, която считаме за ключова за намаляване на разходите за обслужване, е разположението на инвентара“, каза Перего.

„Сигурен съм, че сте запознати с огромния избор, който предлагаме на нашите клиенти. Представете си колко сложен е проблемът да решите къде да поставите тази единица инвентар. И да го поставим по начин, който намалява разстоянието за изпълнение до клиентите и увеличаваме скоростта на доставка“, добави той.

Amazon се фокусира върху така нареченото усилие за „регионализация“, за да доставя продукти до клиенти от най-близките до тях складове, а не от друга част на страната.

Но това изисква технология, която е в състояние да анализира данни и модели, за да предвиди какви продукти ще бъдат търсени и къде.

Именно тук ИИ играе ключова роля. Ако даден продукт е по-близо до клиентите, Amazon ще може да прави доставки на същия или на следващия ден, какво е и предназначението на абонаментната услуга на компанията Prime.

Перего каза, че усилията в тази насока напредват с добра скорос. В Съединените щати повече от 74% от продуктите, които клиентите поръчват, сега са от складове в техния регион, според Amazon.

Amazon също използва роботика в своите складове, за да помогне с повтарящи се задачи като повдигане на тежки пакети.

Компанията каза, че 75% от поръчките на клиенти на Amazon се обработват частично от роботи.

Има дебат за това как роботиката и изкуственият интелект - като чатбота ChatGPT AI, разработен от стартъпа OpenAI, ще повлияят на работните места. Доклад на Goldman Sachs по-рано тази година предполага, че може да има „значително смущение“ на световния пазар на труда, като автоматизацията ще засегне 300 милиона работни места.

Перего описва автоматизацията като „съвместна роботика“, подчертавайки как Amazon вижда хората и технологиите да работят заедно.

„Мисля, че това, което се случва, наистина е трансформация на типа работни места“, каза Перего.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ