Apple обръща поглед към Холивуд, ще харчи 1 млрд. долара на година за продуциране на филми

Apple обръща поглед към Холивуд, ще харчи 1 млрд. долара на година за продуциране на филми

Apple обръща поглед към Холивуд, ще харчи 1 млрд. долара на година за продуциране на филми

Американският технологичен гигант Apple изглежда има амбиции да се утвърди като сериозен играч в Холивуд, пише YahooFinance

Според нов доклад на Блумбърг компанията планира да харчи 1 млрд. долара годишно за продуциране на филми, които ще бъдат пуснати в кината, и вече се е обърнала към филмови студия за партньорство по определени заглавия за тази година и в бъдеще.

Въпреки че плановете все още се финализират, компанията иска да излъчва филми в хиляди кина за поне един месец – обрат в стратегията за пускане на филми ексклузивно на стрийминг платформата Apple TV+ и за ограничено време в кината.

Сред лентите, в които Apple може да има продуцентско участие, са „Killers of the Flower Moon“ на Мартин Скорсезе, „Argylle“ на Матю Вон и „Napoleon“ на Ридли Скот, се отбелязва в доклада. Той идва, след като Amazon представи подобни планове за инвестиране на 1 млрд. долара за продуциране на 12-15 филма годишно изключително за кината.

Amazon приключи сделката си за 8,5 млрд. долара за придобиване на MGM в началото на миналата година.

„Сега, когато стриймингът започна да узрява, махалото със сигурност се връща към баланс, тъй като тези дистрибутори виждат успеха, от който не се възползват с „изцяло стрийминг“ подхода“, коментира Шон Робинс, главен анализатор в Box Office Pro.

Кината все още не са се възстановили напълно от пандемията, макар че блокбъстъри като „Аватар: Пътят на водата“ и „Крийд III“ продадоха доста билети.

Според данни на Comscore местният боксофисв е донесъл около 7,5 млрд. долара миналата година, което представлява приблизително 70% увеличение спрямо предходната година, но все още е с 30% под нивата преди пандемията, когато общите продажби на билети в Северна Америка достигнаха 11 млрд. долара.

Инвестициите от компании като Amazon и Apple обаче могат да помогнат на засегнатата индустрия да се възстанови с по-бързи темпове.

„Universal на Comcast харчи около 1 млрд. долара годишно през 2018-19 г. за продуциране на филми, генерирайки около 1,6 млрд. долара средни приходи от вътрешния боксофис. Това предполага, че Apple и Amazon биха могли да донесат приблизително 1-1,5 милиарда долара от продажби на билети, носейки ръст на боксофиса с над 20% спрямо приблизително 8,3-8,5 млрд. долара през 2023 г.“, написа Гита Ранганатан, медиен анализатор на Bloomberg Intelligence, в отговор на новината.

Съобщените планове на Apple и Amazon идват в момент, когато много медийни гиганти намаляват разходите в търсене на повече рентабилност. Apple и Amazon увеличиха съответните си инвестиции в стрийминг и съдържание, като същевременно намалиха разходите в други области.

Съвсем наскоро Amazon разкри, че ще съкрати 9 000 работни места, след като съкрати 18 000 служители през януари. Блумбърг съобщи, че Apple е отложила пускането на нови продукти и е намалила бюджети и бонуси, за да избегне съкращения.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ