Битка за наследство в Dior - братя и сестри се борят да грабнат семейната корона

Битка за наследство в Dior - братя и сестри се борят да грабнат семейната корона

Битка за наследство в Dior - братя и сестри се борят да грабнат семейната корона

Най-богатият човек в света, Бернар Арно, избра кое от децата му да ръководи луксозният му конгломорат от 418 милиарда долара

Скоростта на движение на лукса засили темпото си миналата седмица. Тогава Бернар Арно, съосновател, председател и главен изпълнителен директор на конгломератът от компании за луксозни стоки LVMH и най-богат човек в света, връчи на дъщеря си Долфин ключовете на „Кристиан Диор“, съобщава в. Guardian. Това е парижката модна къща, която през 1947 г. даде тласък на съвременната модна индустрия.

Символиката на този ход беше трудно да бъде пропусната, защото от месеци наблюдателите спекулираха с плановете за наследяване в най-ценната компания в Европа - доставчик на мода, шампанско, бижута и недвижими имоти, която е сърцето на глобалната луксозна световна система. За наследството някои наблюдатели посочиха фикцията за участие на семейство Рой от Succession, клон от клана Мърдок. Но от Рой казаха, че нямат нищо с Арно. При Арно ситуацията е четирима сина, една дъщеря и всеки с роля в империя, за чийто контрол се борят. И сега най-голямата дъщеря, 47-годишна дъщеря, е поставена начело на Dior -  марка, натоварена с голяма значимост, и като символика и икономически.

Производителят на луксозни чанти Louis Vuitton носи половината от печалбите на компанията майка, но Dior е първата модна къща, която 73-годишният Арно купува през 1984 г. 

Така че Арно и тази компания са център на семейно-династичната империя

Издигането на Долфин, бивша студентка в Лондонското училище по икономика и най-голяма от децата на Арно, означава, че тя е единственото му дете, което служи както в борда на директорите, така и в изпълнителния съвет на компанията-майка LVMH. Освен това тя е натоварена с надзора на всички дейности, свързани с продукта.

Долфин беше тази, която ръководи Dior по време на творческата лудост на Джон Галиано и служи като посредник с дизайнерите, на чиито творчески рамене се опира империята.  За следващата година се предвижда експресно представяне на продуктите и маркетинга на Louis Vuitton. То ще е съсредоточено върху сътрудничеството с 93-годишния японски художник Яйои Кусама.

Под ръководството на Долфин, каза Арно, „търсенето на продуктите на Louis Vuitton напредна значително, позволявайки на марката редовно да поставя нови рекорди по продажби. Нейните остри прозрения и несравним опит ще бъдат решаващи активи в движението на продължаващото развитие на Christian Dior“, каза Арно.

Повишението на Долфин дойде по-малко от месец след като по-малкият й брат Антоан беше назначен за главен изпълнителен директор на холдинговата компания Christian Dior SE, която контролира конгломерата LVMH. Така той стана и заместник-председател на борда на Dior.

Някои изтълкуваха това като начало на битка за наследство в наследствено ориентираната компания на стойност 418 милиарда долара (340 милиарда паунда). Точно както империята Мърдок често се смята за израз на стремежите и целите на един човек – и може да се разпадне без своя създател – така е и с Арно. Но той е 18 години по-млад от Рупърт Мърдок и 10 пъти по-богат.

„Нищо в LVMH не се прави набързо“, казва Томас Шове, авализатор на компании за лукс в Citi. „Двигателите на търсенето на тази индустрия са едни и същи от 20 или 30 години – глобален икономически растеж, ефективност на богатство, световни пътувания и консуматорска способност на хората, но с високи бариери. Всичко е обмислено, защото

има семейна собственост и вероятно са минали през много кандидати, за да решат че Дофин е най-компетентната

да управлява марката“, казва Шове.

Изненадващо корпоративната структура на LVMH беше раздвижена. Само преди седмица беше преместен Пиетро Бекари, който ръководи Christian Dior Couture от 2018 г. и увеличи продажбите четири пъти до 8,7 милиарда евро. Той замени Майкъл Бърк, ветеран с 40 години стаж, като следващ председател и главен изпълнителен директор на Louis Vuitton.

С прогнозни продажби от 21,8 милиарда евро миналата година, Бърк превърна Louis Vuitton в икономическа сила – включително сътрудничество през 2017 г. със Supreme. Това постави началото на категорията луксозно всекидневно облекло. Louis Vuitton сега представлява повече от половината от печалбите на LVMH.

Най-важното е, че Бекари е този, който контролира безпроблемната интеграция на Tiffany, американския бизнес за бижута, който Арно купи преди две години за 16 милиарда долара и се управлява от най-младия в клана - 29-годишния Александър Арно.

Тази съобщения дойдоха, когато Китай обяви премахването на окраниченията за Ковид. Тук трябва да бъде отбелязано, че потребителите на луксозни стоки в Поднебесната империя представляват една трета от световните им продажби.

„Не виждаме облаци на хоризонта на LVMH“, коментира Лука Солка от анализаторската фирма за луксозни стоки Bernstein, която изчислява, че китайските потребители на луксозни разходи може да нараснат с 35% тази година.

Но назначаването на Долфин може да бъде важно и в други отношения. Жените все повече се издигат до върха на творчески роли в област, обикновено доминирана от мъже. „Като анекдот чувате, че идеите на Dior изизат от гардеробите – може би защото жените дизайнери разбират какво искат да носят жените и какво ще купят“, казва модната журналистка Ейми Одел.

Dior е само едно парче от пъзела за това как LVMH се превърна в най-големия конгломерат

за луксозни стоки в света - със 75 марки, вариращи от мода и бижута до шампанско, хотели и арт фондации – и висококачествена кучешка храна.

Част от успеха на LVMH е стремежът да оглави развитието на луксозната индустрия. Контролирането на дистрибуцията означава контролиране на цената, контролиране на пазаруването и често заобикалящата среда, независимо дали е в Париж, Лондон, Шанхай, Ню Йорк, Сингапур или Милано.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ