Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Boeing отчете най-голямата си загуба за последните пет години

Boeing отчете годишна загуба от 11,83 млрд. долара, най-голямата от 2020 г. насам, тъй като се бори с проблеми в търговските и отбранителните си звена и с последиците от стачката на работниците от завода на западното крайбрежие на САЩ, предаде Ройтерс.
Загубата демонстрира предизвикателствата, пред които е изправен главният изпълнителен директор Кели Ортберг, за да преобърне американския самолетостроител, тъй като той отстъпва място на конкурента Airbus в надпреварата за доставки и попада под прицела на регулаторите и клиентите след поредица от грешни стъпки.
Компанията отчете тримесечен паричен разход в размер на 4,1 млрд. долара - показател, който се следи отблизо от инвеститорите, малко по-нисък от очакванията на анализаторите за 4,26 млрд. долара паричен разход, според данни, събрани от LSEG.
Кели Ортберг, който пое ръководството на самолетостроителя през август, заяви, че компанията е постигнала напредък във възстановяването на стабилността на производствените си линии, които изпитват затруднения, след като преди година разтърсващ инцидент във въздуха породи опасения относно безопасността на самолетите. През четвъртото тримесечие компанията отчете загуба от 3,86 млрд. долара поради „разочароващи“ разходи по няколко отбранителни програми с фиксирани цени, които Ортбърг нарече „разочароващи“.
Въпреки това Ортберг добави в писмо до служителите си във вторник, че Boeing „сега е по-активен и с по-ясни очи по отношение на рисковете“ за програмите.
Приходите за тримесечието до декември са намалели с 31% до 15,24 млрд. долара, което не отговаря на очакванията на анализаторите за 16,21 млрд. долара, според данни на LSEG.
Коригираната тримесечна загуба на акция е 5,90 долара в сравнение с очакванията за загуба от 3 долара на акция.
През 2024 г. изгорелите парични потоци възлизат на 14,3 млрд. долара, в сравнение с паричния поток от 4,43 млрд. долара през 2023 г.
Ортберг повтори плана на компанията от четири части за промяна на бизнеса, включително многогодишни усилия за коригиране на културата на Boeing, „може би най-важната промяна, която трябва да направим“.
След като през 2010 г. реализира рекордно високи печалби, от 2019 г. насам Boeing е загубил над 30 млрд. долара, след като две фатални катастрофи на най-продавания му самолет 737 MAX предизвикаха опасения за качеството на продукцията и безопасността, както и притеснения, че е подвел регулаторите по време на процеса на сертифициране на самолета.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европейските борси се оцветиха в червено след предупреждение ASML, че митата на САЩ влошават перспективите*
Финанси |Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |PwC спира работа в повече от дузина държави
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.