Boeing отчете най-голямата си загуба за последните пет години

 Boeing отчете най-голямата си загуба за последните пет години

Boeing  отчете годишна загуба от 11,83 млрд. долара, най-голямата от 2020 г. насам, тъй като се бори с проблеми в търговските и отбранителните си звена и с последиците от стачката на работниците от завода на западното крайбрежие на САЩ, предаде Ройтерс.

Загубата демонстрира предизвикателствата, пред които е изправен главният изпълнителен директор Кели Ортберг, за да преобърне американския самолетостроител, тъй като той отстъпва място на конкурента Airbus  в надпреварата за доставки и попада под прицела на регулаторите и клиентите след поредица от грешни стъпки.

Компанията отчете тримесечен паричен разход в размер на 4,1 млрд. долара - показател, който се следи отблизо от инвеститорите, малко по-нисък от очакванията на анализаторите за 4,26 млрд. долара паричен разход, според данни, събрани от LSEG.

Кели Ортберг, който пое ръководството на самолетостроителя през август, заяви, че компанията е постигнала напредък във възстановяването на стабилността на производствените си линии, които изпитват затруднения, след като преди година разтърсващ инцидент във въздуха породи опасения относно безопасността на самолетите. През четвъртото тримесечие компанията отчете загуба от 3,86 млрд. долара поради „разочароващи“ разходи по няколко отбранителни програми с фиксирани цени, които Ортбърг нарече „разочароващи“.

Въпреки това  Ортберг добави в писмо до служителите си във вторник, че Boeing  „сега е по-активен и с по-ясни очи по отношение на рисковете“ за програмите.
Приходите за тримесечието до декември са намалели с 31% до 15,24 млрд. долара, което не отговаря на очакванията на анализаторите за 16,21 млрд. долара, според данни на LSEG.

Коригираната тримесечна загуба на акция е 5,90 долара в сравнение с очакванията за загуба от 3 долара на акция.
През 2024 г. изгорелите парични потоци възлизат на 14,3 млрд. долара, в сравнение с паричния поток от 4,43 млрд. долара през 2023 г.

Ортберг повтори плана на компанията от четири части за промяна на бизнеса, включително многогодишни усилия за коригиране на културата на Boeing, „може би най-важната промяна, която трябва да направим“.

След като през 2010 г. реализира рекордно високи печалби, от 2019 г. насам Boeing е загубил над 30 млрд. долара, след като две фатални катастрофи на най-продавания му самолет 737 MAX предизвикаха опасения за качеството на продукцията и безопасността, както и притеснения, че е подвел регулаторите по време на процеса на сертифициране на самолета.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ