Boeing доизпипва финансов план за $15 млрд., за да преодолее кризите

Boeing доизпипва финансов план за $15 млрд., за да преодолее кризите

Boeing  се приближава до изпълнението на план за набиране на около 15 млрд. долара с обикновени акции и задължителни конвертируеми облигации, тъй като производителят на самолети укрепва финансите си, влошени от започналата през септември стачка в компанията, съобщи Ройтерс.

Във вторник компанията заяви в регулаторни документи, че може да набере до 25 млрд. долара под формата на акции и дълг, като кредитният ѝ рейтинг от инвестиционен клас е изложен на риск. Един от източниците предупреди, че продажба на стойност 15 млрд. долара може да не е достатъчна за Boeing, за да се справи с продължаващите кризи.

Според отделен източник, запознат с плановете за финансиране, Boeing обмисля и структурирана финансова транзакция за набиране на до 5 млрд. долара, която може да наподобява секюритизация на част от приходите на дъщерно дружество. Boeing не отговори веднага на искането за коментар относно плана за секюритизация, за който не беше съобщено по-рано.

Авиационният гигант се сблъсква с повишен регулаторен контрол, ограничаване на производството и загуба на доверие от страна на клиентите, след като в началото на януари панел на вратата се откъсна от самолет 737MAX във въздуха. Акциите на авиационната компания поскъпнаха с 1 % в сряда, но са се понижили с повече от 40 % през тази година.

През цялата година Boeing е изразходвал парични средства, което доведе до обявяването във вторник, че ще набере пари на капиталовите пазари и че също така е осигурил кредитно споразумение за 10 млрд. долара с големи кредитори - Bank of America, Citibank, Goldman Sachs и JPMorgan.

Четирима инвеститори и банкови източници заявиха, че представители на тези кредитори са се интересували от апетита за комбинирано предлагане на нови акции и задължителна конвертируема облигация - хибридна облигация, която може да се превърне в собствен капитал на или преди предварително определена дата.

Все още не е ясно кога ще бъде извършено увеличението на капитала, но пазарът е единодушен, че то трябва да бъде извършено, след като стачката бъде разрешена и печалбите да дадат известна представа за въздействието върху текущите и бъдещите парични потоци“, каза Майкъл Бар, старши анализатор в Neuberger Berman.

Въпреки че през третото тримесечие Boeing изразходи по-малко свободни парични средства от очакваното, производителят на самолети може да няма друг избор, освен да действа преди края на стачката, за да защити инвестиционния си рейтинг, казаха двама от източниците.

Акциите на компанията поскъпнаха след обявяването на финансирането, което предполага, че някои инвеститори смятат, че дъното е достигнато.

Един от източниците на инвеститорите е заявил пред Ройтерс, че тригодишна задължителна конвертируема облигация с годишен купон от 7% до 8%, която може да се конвертира в акции с премия от 20% над текущата цена на акциите, може да привлече силно търсене.

Очаква се финансирането да смекчи удара за съществуващите акционери, чието дялово участие може да намалее, когато компанията емитира нови акции.
Вариантът за задължителна конвертируемост се прилага, защото такива хибридни облигации могат да бъдат третирани като собствен капитал от рейтинговите агенции, което означава, че емитирането им няма да увеличи дълга в същата степен, както продажбата на облигации. Те са по-благоприятни за съществуващите акционери, тъй като конвертирането на акциите е след няколко години и с премия.

Привличането на собствен капитал е единствената възможност за финансиране на задлъжнелия авиопроизводител, който иска да защити инвестиционния си рейтинг.

Трите най-големи рейтингови агенции - S&P, Moody's и Fitch - предупредиха, че ще намалят рейтинга на Boeing до „боклук“, ако компанията  набере нов дълг, без да погаси зруги около 11 млрд. долара задължения с падеж до 1 февруари 2026 г.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ