Британска компания доставяла фалшиви части за ремонт на двигатели на Airbus и Bfeing

Британска компания доставяла фалшиви части за ремонт на двигатели на Airbus и Bfeing

Европейският авиационен регулаторен орган е установил британска компания, доставяща фалшиви части за ремонт на двигатели CFM56, които са монтирани на по-стари поколения самолети Airbus SE A320 и Boeing 737, съобщава Bloomberg.

Мащабът на проблема не е напълно известен: досега са открити десетки фалшиви документи, а такива двигатели са монтирани на хиляди самолети. Авиокомпаниите и ремонтните служби вече бързат да търсят фалшиви заместители.

Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) съобщи за проблема с възможното масово фалшифициране на сертификати на 4 август. Регулаторът заяви, че е получил оплаквания от ремонтни служби и авиокомпании относно доставчика на части AOG Technics, регистриран в Лондон.

По-специално сервизите и авиокомпаниите са установили, че някои от частите, получени за ремонт на двигатели CFM56, са били придружени от фалшифицирани сертификати за освобождаване.

Във всички случаи беше потвърдено, че дружеството, упълномощено от властите да издава сертификати, всъщност не е сертифицирало части от AOG Technics.

Въпреки това по това време имаше само няколко такива случая. Но както отбелязва Bloomberg, проблемът всъщност е много по-голям.

Двигателите CMF56 се произвеждат от CFM International, съвместно предприятие на Safran и GE. А според агенцията самата CMF е открила 72 фалшиви сертификата за 50 артикула части от AOG по време на проверка.

AOG Technics не е оторизиран доставчик на части за тези двигатели и Safran и GE са изпратили писма до AOG с искане да спре да доставя части за техните двигатели веднага след откриването на проблема, заяви говорител на CFM пред Bloomberg.

Европейският регулаторен орган обаче поиска от всички авиокомпании и центрове за ремонт и поддръжка на двигатели още в началото на август да проверят документацията на частите за двигателите CFM56. Ако бъде открит фалшификат, беше наредено да се замени със сертифицирани части. Самолетите, на които са били монтирани такива части, трябва да бъдат изпратени в сервизен център възможно най-скоро, за да се отстранят фалшивите части.

Броят на въздухоплавателните средства, които може да са били оборудвани с несертифицирани части от AOG, все още не е известен. Но повечето от тях очевидно са регистрирани във Великобритания, тъй като AOG е работила предимно с британски сервизни центрове.

Известно е също така, че тези двигатели не се монтират на новите модификации на самолетите на Airbus и Boeing - A320neo и 737 Max.

На уебсайта на AOG Technics е посочено, че разполага със складови бази в Лондон, Франкфурт, Маями и Сингапур.

Според регистъра на дружествата в Обединеното кралство AOG Technics е регистрирана през 2015 г. и е мажоритарна собственост на 35-годишния Хосе Замора Ирала, който в някои документи е посочен като британски гражданин, а в други - като венецуелски гражданин. Нито агенцията, нито EASA все още не са успели да получат информация от AOG за произхода на частите, доставени на ремонтните служби, и фалшивите сертификати за тях.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Протести в Украйна, след като Зеленски подписа закон, насочен срещу антикорупционните органи
Образователното министерство въвежда интегрални задачи в изпитите след 7-и и 10-и клас и увеличава ваканциите
Отиде си роклегендата Ози Озбърн
Българският паспорт се нарежда на 13-то място по сила в света
В кои държави средната заплата не стига, за да си платите наема?
Времето в сряда: Слънчево до обяд, след това - дъжд и гръмотевици
Гърция посреща пикът на екстремните жеги, подготвя план за справяне със сушата
Тръмп обвини Обама в измяна във връзка с разследването за руска намеса в изборите в САЩ през 2016 г.