Британският регулатор даде зелена светлина на придобиването на Activision Blizzard от Microsoft

Британският регулатор даде зелена светлина на придобиването на Activision Blizzard от Microsoft

Службата за конкуренция и пазари на Обединеното кралство (CMA) даде зелена светлина на предложеното от Microsoft поглъщане компанията за видеоигри Activision Blizzard на стойност 69 млрд. долара, премахвайки последното голямо препятствие за приключване на сделката, предаде Си Ен Би Си.

CMA заяви, че е разрешила Microsoft да купи Activision, но без да има права върху облачната платформа за видеоигри във Великобритания.

„Новата сделка ще попречи на Microsoft да ограничи конкуренцията в облачните игри, докато този пазар се развива, запазвайки конкурентни цени и услуги за клиентите на облачните игри в Обединеното кралство“, каза регулаторът в изявление в петък.

CMA беше последният регулатор, пречещ на финализирането сделката. Сега Microsoft може да приключи придобиването.

Решението бележи сериозен обрат от CMA - най-твърдият критик на поглъщането, който на практика блокира сделката по-рано тази година поради опасения, че придобиването ще попречи на конкуренцията на зараждащия се пазар на облачни игри.

Microsoft за първи път предложи да придобие Activision през януари 2022 г., но оттогава се сблъска с регулаторни предизвикателства в САЩ, ЕС и Обединеното кралство.

През юли CMA заяви, че ще обмисли преструктурирано придобиване от Microsoft, за да разсее опасенията си. Microsoft предложи редица отстъпки, които бяха съсредоточени около прехвърлянето на облачните права върху игрите на Activision на френския издател на видеоигри Ubisoft Entertainment.

„Това ще позволи на Ubisoft да предлага съдържанието на Activision при всеки бизнес модел, включително чрез абонаментни услуги за много игри. Това също така ще помогне да се гарантира, че доставчиците на облачни игри ще могат да използват различни от Windows операционни системи за съдържание на Activision, намалявайки разходите и повишавайки ефективността“, каза CMA.

Регулаторите в световен мащаб бяха загрижени, че поглъщането ще намали конкуренцията на пазара на игри, по-специално в облачните игри. Microsoft може също така да вземе ключови игри на Activision като Call of Duty и да ги направи ексклузивни за Xbox и други платформи на Microsoft, твърдят служителите.

Облачните игри се разглеждат като следващата голяма фаза в индустрията, предлагайки абонаментни услуги, които позволяват на хората да предават игри точно както биха гледали филми или предавания в Netflix. Може дори да премахне нуждата от скъпи конзоли, като вместо това потребителите играят игрите на компютри, мобилни устройства и телевизори.

По-конкретно, регулаторът на Обединеното кралство твърдеше, когато блокира поглъщането през април, че разрешаването на сделката да продължи напред ще даде на Microsoft силна позиция на зараждащия се пазар на облачни игри.

Властите в Европейския съюз бяха първият голям регулатор, който разреши сделката през май, след като Microsoft предложи отстъпки на ЕС.

По това време CMA заяви, че стои зад първоначалното си решение да блокира сделката, тъй като компромисите, представени на ЕС, ще позволят на Microsoft да „определи условията за този пазар за следващите десет години“.

Междувременно в САЩ Федералната търговска комисия (FTC) води съдебна битка с Microsoft в опит да отмени придобиването на Activision. През юли обаче съдия блокира опита на FTC да направи това, разчиствайки пътя сделката да продължи в САЩ.

Само часове по-късно CMA заяви, че е „готов да разгледа всякакви предложения от Microsoft за преструктуриране на сделката“ .

През август Microsoft предложи отстъпки на CMA във втория си опит да получи разрешение за сделката.

Съгласно преструктурираната трансакция Microsoft няма да придобива права за облачни услуги за съществуващи компютърни и конзолни игри на Activision или за нови игри, пуснати от Activision през следващите 15 години. Вместо това, тези права ще бъдат преотстъпени на Ubisoft Entertainment преди придобиването на Activision от Microsoft, според CMA.

„С продажбата на правата на Activision за стрийминг в облака на Ubisoft ние се уверихме, че Microsoft не може да овладее този важен и бързо развиващ се пазар“, каза в изявление Сара Кардел, главен изпълнителен директор на CMA.

„С нарастването на облачните игри тази интервенция ще гарантира, че хората ще получат по-конкурентни цени, по-добри услуги и по-голям избор. Ние сме единствената агенция за конкуренция в световен мащаб, която е постигнала този резултат“, добави тя.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ