Disney поема изцяло контрола върху Hulu в сделка за 8,6 млрд. долара

Disney поема изцяло контрола върху Hulu в сделка за 8,6 млрд. долара

Disney поема изцяло контрола върху Hulu в сделка за 8,6 млрд. долара

Американската компания Disney обяви, че ще придобие изцяло услугата за стрийминг Hulu, предаде Би Би Си.

Компанията заяви в сряда, че ще придобие от телевизионният гигант Comcast делът от 33% в Hulu, който не притежаваше досега.

Това ще даде на Disney пълна собственост върху услугата за стрийминг и възможността да я включи в собствената си платформа Disney+.

Завършването на поглъщането на Hulu се очаква да струва около 8,6 млрд. долара, се казва в изявление на Disney.

От компанията заявиха, че този ход ще „допълни стрийминг целите на Disney“, тъй като се стреми да увеличи броя на абонатите.

В САЩ развлекателният гигант вече предлага достъп до Hulu като част от пакетни предложения със своите платформи Disney+ и ESPN+.

Цената на сделката отразява „гарантирана минимална стойност“ за стрийминг услугата, която беше създадена, когато базираната в Калифорния Disney придоби 21st Century Fox на Рупърт Мърдок в огромна сделка през 2019 г., заедно с мажоритарен дял в Hulu.

Съгласно споразумение между Disney и Comcast през същата година и двете фирми имаха правото да принудят продажба на дела на Comcast в Hulu - и ръководителите бяха гласни, че искат да сключат сделка.

Но на конференция тази година главният изпълнителен директор на Comcast Брайън Робъртс описа Hulu като актив, който е „много по-ценен днес“ поради хитове сериали като „Only Murders in the Building“.

Disney заяви в сряда, че се надява сделката да бъде финализирана до 1 декември, въпреки че преговорите с Comcast 0 компанията майка на NBC Universal, продължават.

В съобщението Disney каза, че ако текущата стойност на Hulu бъде определена като по-висока от гарантираната цена, ще плати на NBC Universal разликата.

В момента Hulu има около 48,3 милиона абонати, в сравнение със 146,1 милиона на Disney в световен мащаб.

Шефът на Disney Боб Айгер, каза на инвеститорите през август, че компанията се движи към създаването на едно приложение в САЩ, където може да комбинира съдържание от различните си марки.

Откакто икономиките по света се възстановиха от блокадите, свързани с пандемията от COVID-19, конкуренцията за вниманието на публиката е ожесточена.

Disney съобщи през август, че печалбите продължават да падат, тъй като компанията е изправена пред куп проблеми, включително слабо представяне на филми и рязък спад в продажбите на реклами в традиционния й телевизионен бизнес.

Като цяло приходите на компанията са нараснали с 4% на годишна база през трите месеца, приключващи на 1 юли, но тя отчете загуба от 460 млн. долара в сравнение с печалба от 1,4 млрд. долара през същия период на миналата година.

Наред с Disney, други стрийминг платформи обмислят как да генерират пари и да премахнат споделянето на пароли.

Филмовият и телевизионният сектор също е изправен пред забавяне на някои продукции заради стачките в САЩ.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ