Disney повишава цените за стрийминг, докато Боб Айгър се опитва да успокои инвеститорите

Disney повишава цените за стрийминг, докато Боб Айгър се опитва да успокои инвеститорите

Главният изпълнителен директор на Walt Disney Боб Айгър призна, че развлекателната компания ще бъде изправена пред "предизвикателна среда" в близко бъдеще. Той обаче подчерта напредъка в намаляването на разходите и фокусирането върху креативността, въпреки че тримесечните резултати показват слабостите на Disney, предава Ройтерс

Акциите на Disney се повишиха с почти 3% в следборсовата търговия, след като Айгър изтъкна 1 милиард долара подобрение на оперативните приходи в стрийминг бизнеса на компанията през последните три тримесечия, който се стреми към рентабилност през 2024 г.

Но той също така призна необходимостта от подобряване на качеството на филмите на Disney, от позициониране на водещата спортна марка на компанията, ESPN, за директно предаване към потребителите и от разрешаване на стачките на сценаристите и актьорите в Холивуд, които спряха много филмова и телевизионна продукция. 

"Върнах се в Disney през ноември и се съгласих да остана за по-дълго, защото имаше още какво да постигнем, преди трансформацията ни да завърши", каза Айгър, описвайки "предизвикателна среда в близко бъдеще".

Компанията надмина очакванията за печалба на Wall Street за третото фискално тримесечие и заяви, че е на път да намали разходите си с повече от 5,5 милиарда долара, които обеща на инвеститорите през февруари.

Disney също публикува тримесечни приходи под очакванията и изостава малко от прогнозите на анализаторите за абонатите на Disney+ в САЩ.

Медийният конгломерат заяви, че ще повиши с 27% цената на нивото без реклами на услугата Disney+ до $13,99 и ще увеличи с 20% версията без реклама на Hulu.

Търсейки начини за привличане и задържане на абонати в конкурентен стрийминг пазар, Disney също така обяви, че ще пусне поддържан от реклами стрийминг в Европа и Канада и ще предостави на абонатите в САЩ нов пакет без реклами през следващите месеци.

Айгър каза, че ще се заеме с въпроса за споделянето на пароли през следващата година, повтаряйки Netflix. Той каза още, че Disney ще намали броя на заглавията, които пуска, както и цената на заглавие.

ПРИХОДИТЕ САМО ЛИПСВАТ
Disney съобщи, че е намалила загубите в услугите си за стрийминг видео до 512 милиона долара през третото фискално тримесечие от около 1,1 милиарда долара преди година.

Той добави 800 000 абонати на Disney+, 100 000 абонати по-малко от прогнозите на анализаторите и загуби 12,5 милиона абонати на услугата Disney Hotstar в Индия, или почти една четвърт от своите абонати, тъй като се отказа от правата за мачове по крикет от индийската Висша лига.

Приходите на Disney за тримесечието, приключило на 1 юли, са се увеличили с 4% до 22,33 милиарда долара спрямо година по-рано, малко под прогнозите на Wall Street, според Refinitiv. Той осигури печалба на акция от $1,03, когато се изключат определени позиции, надминавайки прогнозите на Wall Street за 95 цента на акция.

Компанията е взела 2,65 милиарда долара такси за обезценка и преструктуриране през тримесечието, което отразява разходите за премахване на част от съдържанието от нейните стрийминг услуги, прекратяване на лицензионни споразумения и 210 милиона долара обезщетения на съкратени работници.

Традиционният телевизионен бизнес на Disney продължи своя упадък. По-високите производствени разходи за спортни програми и по-ниските приходи от филиали намалиха ефективността на кабелните канали. Телевизионните приходи паднаха със 7% до 6,7 милиарда долара, докато оперативните приходи паднаха с 23% до 1,9 милиарда долара.

Бизнесът директно към потребителите на Disney отчете 9% увеличение на приходите до 5,5 милиарда долара, тъй като средният приход на абонат се повиши в Disney+ и Hulu.

Продажбите и лицензирането на съдържание - звеното, което включва филмови и телевизионни продажби, отчете по-голяма оперативна загуба от $243 милиона през тримесечието, в сравнение със загуба от $27 милиона преди година, тъй като някои филми разочароваха, включително римейка на живо на "Малката русалка".

Групата Parks, Experiences and Products на Disney отчете 13% увеличение на приходите през тримесечието до 8,3 милиарда долара и 11% увеличение на оперативните приходи до 2,4 милиарда долара. Резултатите бяха подкрепени от възстановяването на Shanghai Disney Resort, който беше отворен за цялото тримесечие в сравнение със същото време преди година, когато COVID-19 принуди парка да бъде затворен за всички дни с изключение на три. Подразделението имаше по-ниски оперативни приходи във вътрешните си паркове, поради намаленията в Walt Disney World Resort в Орландо, Флорида.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ