Григоре Мериакре: Angel’s Estate e изба, с която България ще се гордее

Григоре Мериакре: Angel’s Estate e изба, с която България ще се гордее

Изпълнителният директор на винарската изба Angel’s Estate Григоре Мериакре разказва за плановете на компанията да разшири присъствието си на българския пазар.

Григоре, нека започнем с вашия път – как стигнахте до позицията на главен изпълнителен директор на Angel’s Estate?

Започнах в Purcari Group през 2011 г., а след смяна в ръководството започна нова ера за компанията. До 2016 г. отговарях за европейските пазари и участвах в утвърждаването на Purcari като водещ износител и производител на молдовско вино. След това поех търговското ръководство на Crama Ceptura в Румъния – изградихме силен екип и за осем години увеличихме оборота седем пъти. Днес Purcari и Ceptura са безспорни лидери на румънския пазар. След придобиването на Angel’s Estate поех ръководството на бранда с ентусиазъм, което правя вече три години и обичам работата си.

Как опитът ви в Purcari Group ви подготви за това предизвикателство?

За над 10 години в Purcari минах през различни роли – износ, маркетинг, логистика, финансово планиране и др. Имах щастието да работя близо до нашия ръководител за Румъния – Марчел – и научих изключително много от него. Това ме подготви да поема ролята на изпълнителен директор в нова държава.

Как бихте описали мисията и философията на Purcari Group?

Нашата мисия е да предлагаме невероятно вино. Мислим за това постоянно, дори го сънуваме. Нашата цел е проста, но изключително трудна – да създаваме вина с високо качество и на достъпна цена за всички. Искаме и да промотираме местната култура в трите ни вътрешни пазара – Молдова, Румъния и България. Виното е врата към диалог, преносител на култура, емоция и история.

С какво Purcari Group се различава в силно традиционен и конкурентен пазар като българския?

Purcari има 6 изби – 4 в Молдова, една в Румъния и една в България. Притежаваме 1700 хектара собствени лозя и произвеждаме близо 25 млн. бутилки вино годишно. За 20 години сме направили всички възможни грешки – и сме научили как се правят нещата правилно. Това ни помогна, когато започнахме трансформацията на Angel’s Estate – най-малката винарна (като количество бутилки) и лозя (като площ) в състава ни, като опитът до сега ни позволи да започнем по правилния начин.

Какви бяха стратегическите причини да интегрирате Angel’s Estate в Purcari Group?

Искаме да превърнем Purcari в най-голямата и най-добрата винена група в Централна Европа. Разглеждахме няколко пазара за разширение, но България беше естествен избор – чудесна държава, с древна винена традиция, близо до Румъния и Молдова, със сравнимо потребление на глава от населението. Искаме да изградим най-добрата винена марка, с която българите да се гордеят. Избрахме Angel’s Estate, защото е в отличен винен регион (Нова Загора е „българската Тоскана“) и има силен бранд с потенциал за развитие.

Какво означава придобиването за Purcari Group и за Angel’s Estate?

За Angel’s Estate – всичко е различно: от лозята, през технологиите, до маркетинга и продажбите.Това е почти нова компания. За Purcari – това е тест. Успяхме в Молдова и Румъния. Ако успеем и в България, ще докажем, че можем да повторим успеха си и на други пазари. Когато добавяме нови изби, целим те да имат „собствено ДНК“. Така предлагаме разнообразие – различни страни на произход, сортове, тероари и брандове, подходящи за различни пазари. Angel’s Estate има голям потенциал, самостоятелно и като част от групата.

Защо е важно да се запазят и развиват местните сортове грозде наред с международните?

По-лесно е да продаваш Совиньон Блан и Сира. Но България трябва да запази своята идентичност. Това е част от културата и е важно не само за нас, а и за бъдещите поколения. Развитите винени пазари искат да опитат нещо местно. А и за туристите е важно какво вино ще отнесат у дома. Целта е да предложим вина от местни сортове с високо качество на достъпна цена. Това изисква ресурси, усилия и постоянство, но сме готови за това.

Има ли инвестиции в технологии, които ще подобрят качеството или уникалността на вината?

Всичко е подменено – вложихме над 6 млн. евро за модернизация: лаборатории, линии за преработка на грозде, резервоари, дори построихме нов обществен път за по-добър транспорт на грозде! Използвахме опита си от другите винарни, за да подберем най-ефективните технологии. Увеличихме капацитета 4 пъти – вече сме на 2,5 млн. литра.

Какво вече сте подобрили във винопроизводството?

Всичко е променено – не защото преди е било грешно, а защото новите мащаби и цели изискват друго ниво на прецизност. Инвестирахме в автоматизация, обучение и хора, които вярват в смисъла на високото качество. Малко се говори за това, но великите вина се правят основно в лозята. Без качествена суровина няма как да направиш чудо с барик. Екипът и лозята са на първо място!

Кои са основните подобрения след интеграцията?

Ще кажа три: 

Качеството на виното. Оперираме на свободен пазар. Трябва да УБЕДИМ потребителите, че
вината ни си заслужават. И първата стъпка е да предлагаш по-високо качество постоянно.

Търговският екип. Без продажби – идеите си остават само идеи. Изградихме най-големия
търговски екип, който изцяло винена компания в България има.

Маркетингът. Без реклама няма устойчиво бъдеще. Във винената индустрия, където само в България има над 400 изби, да не се промотираш е равносилно на смъртна присъда.

От гледна точка на потребителите – какво ново или различно могат да очакват любителите на вино в следващите реколти на Angel’s Estate?

Да предложим на потребителите различни стилове Совиньон Блан – от по-минерални до по-свежи, хармонични и флорални вина – до местни сортове като Тамянка, Мискет, Мавруд, Рубин – и в следващите реколти – нови технологични вина, ферментирали и отлежавали в италиански глинени амфори.

Какво можем да очакваме от Angel’s Estate през 2025 и занапред?

Последователност! В качеството на виното, в неговата наличност, в разнообразието по вкус и по сортове грозде, в изграждането на бранд, в популяризирането на винената култура и чрез нея - на българска история и традиции по целия свят!

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ