Inditex с рекордни печалби през първата година под ръководството на дъщерята на Амансио Ортега

Inditex с рекордни печалби през първата година под ръководството на дъщерята на Амансио Ортега

Inditex с рекордни печалби през първата година под ръководството на дъщерята на Амансио Ортега

За първи път в историята Inditex преодоля бариерата от 4 млрд. евро печалба и това става след първата година от президентството на Марта Ортега, дъщеря на създателя на Inditex Амансио Ортега), която встъпи в длъжност през април миналата година, като част от новия мениджърски екип заедно с Оскар Гарсия Масейрас като нов главен изпълнителен директор.

Текстилният гигант постигна през фискалната година 2022-2023 нетен резултат от 4,1 млрд. евро, което представлява увеличение от 27,3% спрямо 3,2 млрд. евро от миналата година, предава elEconomista.es

Рекордът е постигнат без приноса на руския пазар, който до избухването на войната в Украйна представляваше 8,5% от EBIT на текстилната група и заради който тя спря дейността си там от 5 март миналата година. Галисийската фирма не само наваксва липсата на приходи от руския пазар, но и успява да подобри своите цифри въпреки затварянето на петдесетте хиляди магазина, които имаше там. До голяма степен това се дължи и на постигнатото през октомври миналата година споразумение между Inditex и Daher, емиратска холдингова компания, специализирана в текстил и инвестиции в недвижими имоти.

В края на третото тримесечие на 2022 г. Inditex вече беше постигнала нетна печалба от 3 млрд. евро и продажби от 23 млрд. евро, което е с 19% повече от година по-рано. Това означава, че само през четвъртото тримесечие на годината (което за компанията продължава от ноември до януари) текстилната компания е добавила още 1 млрд. евро към общата печалба за годината, съвпадайки с периода на най-високи продажби за потребителския сектор.

Компанията подчертава как продажбите в магазините вече са се възстановили след пандемията. Те са се увеличили с 23% "поради ръста на търговския трафик" и въпреки че има 10% по-малко магазини и 6% по-малко търговска площ в сравнение с 2021 г., с общо 5815 магазина, след отваряне на обекти на 33 пазара.

От своя страна онлайн продажбите продължават да придобиват все по-голямо значение за компанията и представляват 24% от общите през 2022 г., със 7,8 млрд. евро, или над рекорда, поставен през 2021 г., посочва фирмата в бележката си за резултатите.

Целта на Inditex е интернет продажбите да достигнат 30% от общите за финансовата 2023-2024 година.

Компанията, която много често публикува данни за своите интернет продажби, обяви само преди година, че САЩ са станали вторият й най-голям пазар по продажби след Испания. И това е донякъде поразително, като се има предвид, че имаше само 99 магазина там, в сравнение с 1267 в Испания. Тази година в САЩ имаше с 98 магазина, а в Испания - 1225, или с 42 магазина по-малко. Между 2023 г. и 2025 г. Zara ще предприеме най-малко 30 проекта (като нови магазини, премествания и разширения) в градове като Ню Йорк, Лос Анджелис, Маями, Чикаго, Бостън, Далас, Остин и Лас Вегас, допълват от компанията. 

Оперативният марж на Inditex възлиза на 16,9% в края на 2022 г., което означава връщане към нивата преди пандемията от 2019 г.

Текстилната фирма ще разпредели, както беше потвърдено тази сряда, годишно плащане от 1,20 евро бруто на акция, между обикновения дивидент от 0,796 и извънредния дивидент от 0,404 евро, който компанията обяви на последното Общо събрание на акционерите от миналото лято. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ