Lego леко дърпа с ръст напред, при спад на другите производители на играчки

Lego леко дърпа с ръст напред, при спад на другите производители на играчки

Lego леко дърпа с ръст напред, при спад на другите производители на играчки

Докато други компании за играчки се борят с подхранван от инфлацията спад на продажбите, Lego гради положителни резултати, съобщи CNBC. Датският производител на играчки отчете ръст на приходите от 1% през първите шест месеца на тази година, достигайки 27,4 милиарда датски крони, или около 4 милиарда долара. „Мисля, че това, което ме прави много доволен, е този факт, че продължаваме да надрастваме индустрията“, каза изпълнителният директор Нилс Кристиансен пред CNBC. „Хубавото за нас е, че всяка година през последните четири или пет години надминаваме пазара с 10 процентни пункта, а това означава, че последователно заемаме пазарен дял, това продължава и е изключително важно“, казва той.

Компаниите за играчки в цялата индустрия отбелязаха огромни печалби по време на пандемията, докато родителите търсеха начини да занимават децата си по време на затварянето. Дори възрастните също се върнаха към този тип тухлени играчки, за да прогонят скуката.

Lego се опира на растеж от периода на пандемията, подсилен от разнообразни продукти, които се грижат както за деца, така и за възрастни, като същевременно изпреварват индустрията и увеличава пазарния дял.

Разбира се, компанията не е застрахована срещу макроикономическия натиск, особено по-високите разходи за материали, доставка и енергия, казват нейните икономисти. Нетната печалба за първата половина на годината достигна 5,1 милиарда датски крони, или около 742 милиона долара, което е спад от 17% спрямо същия период на 2022 г.

Разходите за суровини бяха основен разход за компанията през първата половина на годината, но Кристиансен казва, че очаква те да намалеят в бъдеще, тъй като цените падат.

Lego компенсира някои от по-високите разходи за доставка чрез разполагане на производствени предприятия близо до ключови пазари. Например, САЩ получават своите продукти Lego от фабрика в Мексико. Тази верига на доставки ще се съкрати през следващите две години, тъй като компанията отваря нов завод във Вирджиния.

Освен това Кристиансен каза, че силното търсене на еклектичната селекция от строителни комплекти на Lego е помогнало за намаляване на разликата. Потребителските продажби са нараснали с 3% през първата половина на годината.

Кристиансен изтъква силата на марката на Lego и нейната разнообразна продуктова линия, която се цели в различни „точки на встрастяване“ за силното си представяне досега през 2023 г. Тези продукти варират от тематични комплекти на Междузвездни войни до сглобяеми коли и градски пейзажи. Тази година компанията увеличава портфолиото си до около 750 продукта. Около 48% от това портфолио ще бъде ново, каза Кристиансен. Това е наравно с предишни години и е част от стратегията на компанията за свежи и подходящи комплекти за всички потребители.  Компанията също се възползва от предимствата на отварянето на магазини на нови пазари, особено в Китай. Досега през 2023 г. компанията е отворила 89 магазина по целия свят, като 54 от тях са в Китай.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Революция: На фитнес, без дори да ходиш до залата. И то, безплатно!
Златни кюлчета се продават като топъл хляб в магазините на Южна Корея
Уорън Бъфет за ИИ и въпроса, на който и най-добрите икономисти нямат отговор от 100 години
800 000 души в Европа и САЩ са паднали в капана на една от най-големите онлайн измами
Урсула фон дер Лайен: Трябва да попречим на Китай да наводни пазара в ЕС с електромобили
Цитат на деня
Колонката на мениджъра: Три истории с поука от Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на Интерпартнерс
Как да убедите Google, че сте експерт във вашата ниша