Maersk продължава да планира пътувания през Суецкия канал въпреки атаката на хутите

Maersk продължава да планира пътувания през Суецкия канал въпреки атаката на хутите

Датската Maersk все още планира да плава с повече от 30 контейнеровоза през Суецкия канал и Червено море в бъдеще, въпреки атака през уикенда срещу един от нейните кораби в района. Това показва график на компанията, публикуван късно в понеделник, предава Ройтерс

Но Maersk също така отложи плановете за някои плавателни съдове да използват маршрута в Червено море на фона на продължаващия риск от атаки от йеменските бунтовници хути, като каза, че ще обяви маршрута за всеки кораб по-късно.

В неделя компанията, която е един от най-големите в света морски превозвачи спря всички плавания в Червено море за 48 часа след опитите на подкрепяните от Иран хуси да се качат на кораба им Maersk Hangzhou, въпреки че американските военни хеликоптери в крайна сметка отблъснаха атаката и убиха 10 бойци.

Групировката Хути, която контролира части от Йемен след години на война, през ноември започна да атакува международни кораби, преминаващи през Червено море, заявявайки че това е отговор на нападението на Израел срещу управляваната от Хамас Ивица Газа.

Големите корабни групи, включително контейнерните гиганти Maersk и Hapag-Lloyd, миналия месец спряха да използват маршрутите в Червено море и Суецкия канал, пренасочвайки корабите към по-дълго пътуване около Африка през нос Добра надежда.

Но на 24 декември Maersk заяви, че подготвя завръщане в Червено море, позовавайки се на разгръщането на водена от САЩ военна операция за защита на плавателни съдове.

Компанията каза, че нейният основен приоритет е безопасността на екипажа, плавателните съдове и товара и че плановете се актуализират „на базата на кораб по кораб“, като някои ще пътуват през Суец, а други по по-дългия маршрут около Африка.

Подробно сравнение на най-новия маршрут на Maersk с такъв, публикуван миналата седмица, показа, че компанията е отложила плановете за поне 17 кораба да пътуват през Червено море. Новите планове ще бъдат обявени по-късно, посочиха от компанията. Maersk обаче не каза дали това означава, че корабите ще бъдат пренасочени около нос Добра надежда.

Maersk не отговори веднага на искане за коментар относно своя график.

Конкурентът Hapag-Lloyd заяви в петък, че е решил да продължи да отклонява своите кораби от Суец и Червено море от съображения за сигурност, като добави, че следващата оценка ще бъде направена във вторник.

Според Maersk партньорът на алианса на компанията Mediterranean Shipping Company (MSC) е продължил да отклонява всички свои плавателни съдове през нос Добра надежда.

MSC не отговори веднага на искане за коментар.

Суецкият канал се използва от приблизително една трета от глобалните товари на контейнерните кораби и се очаква пренасочването на корабите около южния край на Африка да струва допълнително до 1 милион долара гориво за всяко двупосочно пътуване между Азия и Северна Европа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ