Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Мъск предупреди за труден период пред Tesla след разочароващо тримесечие

Главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск предупреди за потенциално труден период пред компанията, след като производителят на електрически превозни средства отчете едно от най-лошите си тримесечия от години, предаде Блумбърг.
Приходите на Tesla са намалели с 12% до 22,5 млрд. долара през второто тримесечие – най-резкият спад от поне десетилетие. Коригираната печалба е 40 цента на акция, което е малко под средната оценка на анализаторите.
Въпреки че докладът не съдържаше нови изненади и Tesla продължава да развива своите роботизирани таксита и планове за достъпни автомобили, конферентният разговор с анализаторите в крайна сметка не успя да успокои опасенията относно пътя напред.
Необичайно сдържаният Илон Мъск прогнозира, че услугата роботизирани автомобили ще се разшири до нови градове до края на годината, но предупреди, че изтичащите стимули за електрически превозни средства ще окажат влияние върху основния ѝ автомобилен бизнес.
Спадът в приходите на компанията се дължи на спад в доставките на превозни средства, по-ниски приходи от регулаторни кредити и по-ниска средна продажна цена на автомобилите ѝ. Tesla също така отчете спад в продажбите от производство и съхранение на енергия. Компанията отбеляза тласък в бизнес сегмента, който включва мрежата ѝ за презареждане, но главният финансов директор Вайбхав Танеджа предупреди, че наскоро приетият закон за данъците и разходите в САЩ, както и тарифите на президента Доналд Тръмп, ще навредят на търсенето.
Акциите на компанията поевтиняха с 4,44% след края на борсовата сесия в Ню Йорк, като стойността им се е понижила с 18% от началото на годината до сряда.
Обещание за трансформация
Някои инвеститори гледат отвъд неравномерните финансови резултати на Tesla и към обещанията на Мъск за бъдеще, изградено около изкуствен интелект, хуманоидни роботи и технологии за автономно шофиране.
„Ако някой смята, че Tesla в основата си е просто автомобилен бизнес, тогава резултатите биха били лоши“, посочи в изследователска бележка Адам Крисафули, основател на фирмата за пазарно проучване Vital Knowledge. „Ако някой смята Tesla за гигант в областта на изкуствения интелект/роботиката, тогава вероятно ще се чувства по същия начин относно перспективите ѝ след публикуването на доклада за второто тримесечие, както и преди“, добави той.
На този фон Мъск отново подчерта важността на автономното шофиране и програмата за роботи Optimus на компанията.
„Ако Tesla продължи да се представя добре с автономността на превозните средства и автономността на хуманоидните роботи, тя ще бъде най-ценната компания в света“, каза Мъск по време на разговора. Той добави, че „ще има някои трудности“, докато компанията инвестира в роботика и автономно шофиране.
Мъск каза още, че Tesla може да разгледа подробно своята програма за хуманоидни роботи, изкуствен интелект и дизайн на чипове на събранието на акционерите си.
Той също така изрази загриженост относно размера на своя дял в компанията, като намекна, че той трябва да бъде по-голям, за да се предотврати евентуалното му отстраняване от инвеститор-активист.
В края на миналата година съдия в Делауер отхвърли рекорден пакет за възнаграждение на Мъск. Компанията все още обжалва решението, като междувременно премести регистрацията си в Тексас.
„Мисля, че контролът ми над Tesla трябва да е достатъчен, за да гарантира, че тя върви в добра посока, но не толкова голям, че да не мога да бъда изгонен, ако полудея“, каза Мъск.
Поляризация
Марката Tesla става все по-поляризираща след подкрепата на Мъск за Тръмп. По време на кратката му роля в администрацията на Тръмп, опитите на Мъск да намали държавните разходи предизвикаха критики от много от традиционно по-левите потребители на Tesla, докато някои инвеститори се притесняваха, че проектът разсейва милиардера от ангажираността му към неговите компании. Редица анализатори
Приходите от регулаторни кредити – област, която се превърна в значителен поток от приходи за компанията, са намалели с повече от 26% до 439 милиона долара през второто тримесечие. Това спад в сравнение със сумата от 595 милиона долара през първото тримесечие и 890 милиона долара през същия период година по-рано.
Очаква се тези приходи да спаднат рязко, тъй като администрацията на Тръмп премахва санкциите за автомобилните производители, които не отговарят на федералните стандарти за икономия на гориво.
Относно роботаксито на компанията, Tesla заяви, че се стреми да подобри и разшири услугата, а бъдещото разрастване може да бъде в Калифорния, Невада, Аризона и Флорида. Ръководителите изчислиха, че мрежата може да достигне „половината от населението на САЩ до края на годината“, но компанията все още ще се нуждае от определени регулаторни одобрения, включително за района на залива, където Мъск каза, че компанията ще се разшири.
„Насоките бяха много оскъдни“, каза Бен Кало, старши анализатор в Baird, в интервю. Той добави, че компанията е предложила по-малко подробности за бъдещето, отколкото преди.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.