Музикални издатели съдят Twitter за над 250 млн. долара за нарушаване на авторски права

Музикални издатели съдят Twitter за над 250 млн. долара за нарушаване на авторски права

Музикални издатели съдят Twitter за над 250 млн. долара за нарушаване на авторски права

Седемнадесет музикални издатели в САЩ съдят Twitter, обвинявайки платформата, че е позволила нарушения на авторски права, включващи близо 1700 песни, предаде Би Би Си.

Националната асоциация на музикалните издатели (NMPA) търси обезщетение от социалната мрежа в размер над 250 милиона долара.

В дело, заведено във Федералния окръжен съд в Нешвил, NMPA твърди, че Twitter „позволява и насърчава нарушения“ с цел печалба.

В него се казва, че ситуацията не се е подобрила, откакто Илон Мъск купи компанията.

NMPA, която представлява редица водещи компании, включително Sony Music Publishing, BMG Rights Management и Universal Music Publishing Group, твърди, че Twitter продължава да „жъне огромни печалби от наличието на нелицензирана музика, без да плаща необходимите лицензионни такси за нея“.

Добавя се, че нарушенията са дали на Twitter „нечестно предимство“ пред конкурентни платформи, включително TikTok, Facebook, Instagram, YouTube и Snapchat, които плащат за музикални лицензи.

Twitter „е сама като най-голямата социална медийна платформа, която напълно отказа да лицензира милионите песни, които предлага в услугата си“, каза президентът на NMPA Дейвид Израелите.

От Twitter не са отговорили директно на искане на Би Би Си за коментар.

Мъск, който наскоро си върна титлата най-богатият човек в света, купи Twitter миналата година за 44 милиарда долара.

„Промяната на собствеността на Twitter през октомври 2022 г. не доведе до подобрения в начина, по който платформата действа по отношение на авторските права“, коментираха от NMPA.

„Напротив, вътрешните работи на Twitter по отношение на въпросите, свързани с този случай, са в безпорядък“, добавиха от асоциацията.

NMPA цитира съкращенията на Twitter в „критичните отдели, участващи в прегледа на съдържанието и контрола върху нарушенията на условията за обслужване“, и оставките на ръководителите на доверието и безопасността Йоел Рот и Ела Ъруин, като причина за този безпорядък.

NMPA също така твърди, че Twitter „рутинно игнорира действията на многократни и добре известни нарушители“.

Откакто купи Twitter,  Мъск съкрати 75% от работната си сила, включително екипи, натоварени с проследяване на злоупотреби, и промени начина, по който компанията верифицира акаунти.

По-рано този месец Линда Якарино, бившият ръководител на рекламата в медийния гигант NBCUniversal, стана новият шеф на социалната мрежа. Тези дни тя заяви, че Twitter има „мисията да стане най-точният източник на информация в реално време в света“.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ